Weer thuis - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

28 Augustus 2015 | Nederland, Bleiswijk

Om zeven uur uit bed....dacht ik, maar in Portugal is het een uur vroeger dan in Spanje, en dus ook Nederland, maar had mijn telefoon niet op Portugese tijd gezet.
Dus uit bed, aangekleed ....en bedenk ineens dat het een uur te vroeg is. Nou ja, tas ingepakt en nog maar een poos aangekleed op bed liggen.
Om half acht ben ik op het vliegveld; inchecken en naar de boarding. Het is razend druk in de vliegtuighal.
Nou nog een dik uur wachten dan .....
....zit naast een oudere dame, die iets op een tablet doet.
Na een poosje vraag ik haar of ze ook alleen reist. Het is een mevrouw uit Eindhoven en ze heeft een dochter, die al 25 jaar in Portugal woont. We krijgen een alleraardigst gesprek; grappig dat mensen zelfs vertrouwelijk met je worden.
Dan komt het bericht dat het vliegtuig zeker anderhalf uur vertraging heeft....
Stap in het vliegtuig; ik heb stoel 10c ( thuis al opgegeven via internet) en...de dame uit Eindhoven heeft stoel 10d...toeval?

De terugvlucht gaat voorspoedig en we landen om kwart over twee.
Kom in de hal en wie staan daar? Mijn lieve Joop( met baardje, ja), Robert en ook Ria en Jeannette.
Wat een allerhartelijkste verrassing.
We drinken koffie en na een uurtje stappen we op.
Bij thuiskomst bloemen van Marcel en Renate, Klaas en Renske.
Krijg ik nog bloemen van Joop, Ria en Jeannette .'s-Avonds eet ik bij Robert en Laurien; lekker gehaktbal met aardappelen en bloemkool. Hollandser kan niet.
Heerlijk om Lars en Yara weer te zien en te knuffelen. Ik vind ze allebei veranderd. Vooral Yara, wat een lekkere griet alweer.
Van Lars krijg ik nog een mooie, zelfgemaakte rozet voor op mijn bloes met de tekst: super oma. Lief toch!
Dan weer s naar mijn eigen huissie en eigen bed.......Ook weer fijn en vertrouwd.

Het avontuur zit er weer op; een belefenis, die me zeker altijd bij zal blijven.
Ik neb Genoten, echt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 53350

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: