Genieten met grote G - Reisverslag uit Lavra, Portugal van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Genieten met grote G - Reisverslag uit Lavra, Portugal van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Genieten met grote G

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

12 Augustus 2015 | Portugal, Lavra

Mijn wandeling voor vandaag zit er op, vind ik.
Heb vandaag, maar ook gisteren genoten!
Nog even vertellen; kreeg mijn kampeerhuisje dus niet op slot en zag bij het huisje naast me een dame buiten zitten, dus vroeg of zij wist hoe het slot werkte. Ze kwam direkt kijken en wat blijkt: zij zijn het pelgrims stel ( geen echt stel, alleen pelgrims!).
Het slot werkt dus links om, jaaa
Zegt de heer, Erwin, dat er in het routeboekje staat, dat je hier ergens pelgrimsmenu hebt voor €5.--
Dat zoeken we op. Zij heet Rosa. Hij heeft al meerdere malen een camino gelopen, voor haar is het de eerste keer en ongetraind...
Het is een lekker maal; gelijk mijn Duits weer een beetje opgehaald.
Daarna zoek ik mijn kampeerhuis maar eens op en in bed.

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012