Een te gekke solution... - Reisverslag uit Arcos, Portugal van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Een te gekke solution... - Reisverslag uit Arcos, Portugal van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Een te gekke solution...

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

12 Augustus 2015 | Portugal, Arcos

Om 7.50uur mijn kampeerhuis verlaten,kostte €12.--.
Langs de kust verder, wat een mooie panorama's, passeer af en toe een piepklein vissersdorpje; krijg nog een sinaasappel van een aardig iemand, pak tussendoor mijn tas nog een keer op nieuw in, want ik krijg last van mijn voeten. Het zwaarste in het midden,Tien!
Dan over de brug die over de Ave stroomt en dan is er koffie.
Loop ik verder door een gehucht, zie een plantsoenenmedewerker met een motormaaier, maar legt die direkt op de grond legt; hij ziet mijn rugtas. Hij komt naar me toe , de man heeft of 3 of 5 tanden....en legt me in zijn beste Portugees uit welke richting ik op moet.....ok helemaal gesnapt.
Stopt er even later een auto naast me en een dame vraagt me wat ik aan het doen ben. Het is een koppel uit Canada.Ze willen met me op de foto, vragen of dit wel veilig is voor een woman alone??? Ik krijg een echte omhelzing en ze gaan weer verder.
En nog zo wat van die leuke dingen; heb zeer relaxed gelopen, soms zijn mensen verwonderd dat ik dit alleen doe?!
Maar morgen zal ik meer pelgrims treffen, die de route door het binnenland nemen.
Dacht hier in Arcos dat het wel genoeg is voor vandaag en zie een te gekke albergue. Is vol zegt men, maar ze gaan een solution voor me maken....... En raad
...... Ik krijg de weddingroom !!!!!!!!
Alleen is de bruidegom er niet☺️

• 12 Augustus 2015 - 17:08

Gitty:

Nou, heb je het zo goed naar je zin....is de bruidegom er niet. Joop, waar ben je, haha. Nou ja je zult wel meer van deze flauwe grappen krijgen.
    Maar ik ben zo blij voor je dat het allemaal zo lekker gaat, toppie!

• 12 Augustus 2015 - 17:48

Anneke V A:

Hoi Tien,
    Je krijgt wat je verdiend. Misschien brengt het je op een idee :-)
    Heb je de Portugese vlag in je rugzak? Bekijk je eerste foto maar eens :-)
    Leuk om je belevenissen iedere keer te lezen.

• 12 Augustus 2015 - 19:38

Anneke W:

hoi tineke, ik vind het ook heel knap. dat je deze tocht helemaal alleen doet, mensen maken dan wel eerder een praatje met je. En dan slapen in de weddingroom, fantastisch allemaal, ik wens je morgen weer een mooie gezellige tocht toe.

• 12 Augustus 2015 - 20:54

Thea:

Genieten met de grote G !!!
    Heerlijk Tineke, je bezorgt mij NOG meer loopkriebels ;))))
    Joop in Santiago zijn ook hotels met; HELE MOOIE WEDDINGROOMS ;) grapje hoor!

Blijf vooral lekker stappen en genieten!

• 12 Augustus 2015 - 21:06

Mariska :

Hoi Tineke, leuk om je verhalen weer te lezen.
    Je zal vast lekker slapen vanavond in de weddingsroom.:)
    Veel plezier nog!

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012