Die ganze Familie wieder zusammen - Reisverslag uit Caldas de Reis, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Die ganze Familie wieder zusammen - Reisverslag uit Caldas de Reis, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Die ganze Familie wieder zusammen

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

22 Augustus 2015 | Spanje, Caldas de Reis

Afgelopen nacht dus weer heerlijk alleen een kamer; nog 's-avonds gegeten met Maria, de Russische en haar man Nikita (weten jullie nog: Chroetsjov??)
Zaten aan tafel en hadden menu besteld -hotel Coronte, 2 michelinsterren!! En dat voor een Pelgrim- en dacht dat ik vis besteld had. Komt het meisje van de bediening met een schaal met daarop.....5 levende kreeften......daarvan zou er 1 voor mij bereid worden....whah.... Neeeeee dat wil ik echt niet...
Het werd uiteindelijk gelukkig 'n gewoon visje en de meisjes van de bediening bleven alleraardigst .
Het werd trouwens een boeiend gesprek over Rusland, het systeem, de economie enz.
Na het eten haalde Maria haar IPad en liet hun trouwfoto's zien.
Vannacht zomaar eens goed geslapen en samen om 7.30 met Maria en Nikita op stap.
Na 3 km bij het eerste tentje gingen zij ontbijten. Ik had dat op mijn kamer al gedaan.
Loop vandaag in de provincie Galicië en dat is te merken: regen
Had ik me eerst nog ingesmeerd voor de zon, nu kan de plu op.
Loop door Portela en kom de plaats Caldas de Reis binnen. En haal bij de eerste albergue en stempel en koffie.
Dan door naar het centrum; dit is een redelijk grote plaats. Moet hier ook nog even mijn portemonnee aan het infuus hangen.....als ik dat heb gedaan en me omdraai......staan daar...Thomas en de nog een beetje zieke Marina en...... Bettina en fam. die ik bij Casa Fernanda 15 aug had ontmoet! Ze zijn helemaal verrückt als ze me weer zien.
Zij gaan in de albergue in Caldas de Reis slapen en..... hebben weer horrorverhalen over bedbugs! Daarom wil ik die drukke albergues ook mijden en slaap altijd in mijn lakenzak; hoe heet het ook mag wezen.
Ik loop een stukje terug met hen naar hun albergue en we drinken wat met elkaar; dan stap ik op, want ik mag nog en stukkie...
Zie verderop Maria en Nikita nog, die zitten wat te eten; wij zullen elkaar treffen. Heb mijn huiswerk gisteren gedaan en hebben een plek gereserveerd in een gehucht 7 km verder.
Kom weer over een bospad en wie zit daar? Deborah, de Italiaanse, die ik gisteren ontmoette... ze kijkt niet blij.... zit onverwacht in haar maandelijkse periode....
Laat me mijn boek zien en zeg waar ik ga slapen; ze gaat mee.
Af en toe de plu weer op en nog 2 keer pauzeren komen we om half 3 in OCruceiro. Alles zit nog dicht daar, dus wachten dan...om 3 uur komt de eigenaar aan rijden en stapt uit zijn auto en komt redelijk mank aanlopen...ik vraag hem of hij ook de camino heeft gelopen. Hij kan erom lachen. We krijgen de sleutel, Deborah heeft ook n kamer.
Schoon en netjes en we gaan in een bar hiernaast vanavond eten en heb net met Joop gefacetimed..... die ziet er tegenwoordig ook een beetje als een pelgrim uit......?

Verder weer feest in the family: Frans is vandaag 60 geworden! Weer feest; allemaal een gezellige avond.

Nog grappig om te vertellen: gisteren belde Marcel. Had Niels ook aan de telefoon; hij vraagt me: "Oma kom jij naar huis lopen???".
Moest wel grinniken en dacht dat Marcel had gesouffleerd, maar dat was niet zo. Kinderlogcia!

Dank weer voor alle leuke reacties
Groet Tineke

  • 22 Augustus 2015 - 19:59

    Ed:

    Hè Tineke , jij bent het smeermiddel voor een hele hoop naderen aan het worden! Goed missionaarswerk doe je daar. Follow the guide!
    Het is weer een hoofdstuk uit je boek, geweldig. Had toch maar de Kreeft genomen, weet niet wat je gemist hebt! Over Poetin kwam je er zeker niet uit? Denk wel te weten wat je verteld hebt! En ja, vanavond een feestje; weer 1 van de bij de club van 60!
    We nemen er vast een op jou vanavond. Ik zou zeggen, cheers en veel gezondheid op jou.
    Gr Ed

  • 22 Augustus 2015 - 20:35

    Anneke W:

    hoi tineke, af en toe moet ik wel lachen, wat je weer meegemaakt heb, vooral van die levende kreeften, ik zie het al voor me, getsie zou ook niets voor mij zijn, gelukkig kreeg je een heerlijk visje. en dat verhaaltje van die bedbeestjes, verstandig dat je in je eigen lakenzak slaapt, je maakt vanalles mee, je reis is in ieder geval niet saai. ik hoop dat je vannacht weer goed kan slapen, en voor morgen weer een mooie leuke dag, gr. anneke w

  • 22 Augustus 2015 - 21:20

    Irma:

    Ha Tineke

    Wat beleef je weer van alles.
    Je doet wel weer veel verhalen op.
    Schrijf je zelf een dagboek of gebruik je deze verslagen?
    Die bed-bugs, kijk er voor uit, kunnen heeeel vervelend zijn en je hebt er lang last van.
    Dus in die lakenzak en knoop erin boven je hoofd, ha,ha.
    Dan weet je zeker dat je veilig bent.
    Jammer regen, hier mooi weer.
    Dan zullen wij volgende week wel regen krijgen .
    Veel plezier en zet 'm op.
    Groetjes
    Irma



  • 23 Augustus 2015 - 11:07

    Klaas En Renske :

    Hai Tineke, wat weer een geweldig verslag, je hebt er echt plezier in, het zal ook wel eens afzien zijn maar dat vergeet je gelukkig na een goed nachtje slapen maar deze ontmoetingen blijven je altijd bij. Wat had je leuke foto´s, zo gezellig! Het zal straks weer afkikken zijn als je hier weer in het dagelijkse leven zit.
    Geniet er nog 3 dubbel van en het eindpunt is in zicht. Goed hoor!!!!!!
    Dikke knuffel.

  • 23 Augustus 2015 - 13:51

    Rick:


    Die ganze Familie wieder zusammen !!!

    Jawohl, aber die eine Familie noch nicht: Frau Tineke mit Herr Joop!!!

    Als je heel veel km's gelopen bent en helemaal vermoeid bent, dan zeggen ze in Nederland: 'Ik ben helemaal verr..', maar in Duitsland dus: 'Verrückt'!

    Tineke heeft het inmiddels weer ontzettend naar haar zin!
    Dat is aan alles te merken, het zonnetje straalt tussen de regels door, zelfs in het bijzijn van een plu!

    De verhalen beginnen steeds meer op een fraai boek te lijken!
    Een boek met Tineke als de hoofdpersoon en verder met bijzondere personages, zoals:
    Maria, de Russische
    Deborah, de Italiaanse
    Thomas en Marina de Duitsers
    Vera de Portugeese
    Een Braziliaanse technical engineer
    Een groepje potige, zingende Italianen
    Paulo de Portugees
    De 60-jarige Hollandse Frans (gefeliciteerd!)

    Hoe laat wordt er in Spanje eigenlijk ontbeten?
    De een ontbijt al op de kamer 's-morgens vroeg, terwijl een ander pas na een wandeling van 3 km. bij het eerste tentje gaat ontbijten! Een lange weg naar de 'ontbijtzaal' zeg!

    In Caldas de Reis haal je dus bij de eerste albergue een stempel en koffie. Dat lijkt wel een variant van het bordje bij de veerboot met de tekst: 'Hier zet men koffie en over'!

    Zeg Tineke, het gaat helemaal goed komen hoor!
    Hoeveel km. moet/wil je eigenlijk nog lopen?

    Tineke, veel sterkte, succes en genoegen toegewenst!

    Groetjes,

    Rick


  • 23 Augustus 2015 - 14:16

    Anneke V A:

    Hallo Tien,
    We hebben gisteren een heel leuk feestje gehad van Frans.
    We hebben Joop met baardje gezien :-)
    Nou Tien, hierna nog 2 dagen te gaan. Het eindpunt in zicht.
    Geniet van deze dagen en dan waarschijnlijk nog een dagje in Porto rondkijken?
    Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 53483

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: