Alweer meer dan 2 maanden thuis - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Alweer meer dan 2 maanden thuis - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Alweer meer dan 2 maanden thuis

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

02 November 2015 | Nederland, Bleiswijk

Inmiddels ben ik alweer meer dan 2 maanden thuis. Het heft even geduurd, maar heb nu mijn dagboek "bijgewerkt" en aangevuld en klaar om te laten drukken.
Heb afgelopen zaterdag een regio bijeenkomst van het Santiago Genootchap van Den Haag gehad.
Wat een inspirerende dag was dat...ik kreeg bijna heimee om weer op pad te gaan.....terwijl ik na thuiskomst van mijn camino het idee had dat het misschien wel voor de laatse keer geweest zou kunnen zijn....
Er waren 2 sprekers: 'n mevrouw uit Naaldwijk, die een blinde man had begeleid op haar (eerste) camino van SJPied dePort naar Santiago...diep respect.
Een heerlijke lunch; verhalen met andere pelgrims...iedereen begrijpt elkaar...hetzelfde gevoel
Daarna een man die tal van jaren in albergues als hospitelero had gewerkt. Kleurrijke verhalen; in de middag een Hofjeswandeling door Den Haag met een gids van het Gilde.

Wil nog even iets toevoegen;
Heb een blaadje van een scheurkalender thuis hangen met de volgende tekst:
Bevrijd jezelf van de strenge weg van de traditie
en stel jezelf open voor nieuwe mogelijkheden en kansen.
en:
Eindig zinnen met het positieve; zeg niet:
Ik ga het doen, maar het zal moeilijk zijn,
maar zeg:
het zal moeilijk zijn, maar ik ga het doen!

Als ik op mijn reis terug kijk, heb ik dat zeker gedaan:
alléén vliegen; mijn weg in het drukke Porto vinden enz

Het was het allemaal meer dan waard!
NU ook in het dagelijks leven dat vast proberen te houden!

Ultreia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 1994
Totaal aantal bezoekers 53481

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: