Ponte de Lima - Reisverslag uit Ponte do Lima, Portugal van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Ponte de Lima - Reisverslag uit Ponte do Lima, Portugal van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Ponte de Lima

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

16 Augustus 2015 | Portugal, Ponte do Lima

Ik zeg dat ik even pauze neem.
Het gaat best goed..... Tot ik in Ponte de Lima kom. Mooie oude stad en erg druk. Ik voel me licht nerveus; zo druk en ik voel me ineens verdomd alleen.
Wat me opvalt tot nu toe is dat ik weinig loslopende oma- pelgrims tegen kom.
Dat was in 2012 anders
Als ik over de oude brug ben, zie ik de albergue.
Er staan al een paar rugtassen in een rij;
Die van mij erachter; nr7

Krijg een ongemakkelijk gevoel als ik allemaal jonge pelgrims zie.....wordt dit weer een grote albergue met allemaal stapelbedden?? Ik word er zowaar nerveus van...en eigenlijk is me dat vreemd.
Neem een tosti bij een tentje.
Zie het tafeltje naast me de Portugese broer en zus die ik vanmorgen heb gesproken.... Begin me daar een pot te grienen; geen stoppen meer aan.....
Dan komt de vader van broer en zus aanlopen en vraagt of hij zijn arm om me heen mag doen; ja
Ik snik een potje en probeer diep te ademen. Ik word gelukkig rustiger en ik krijg een ijsje aangeboden van ze.
Wat tref ik hier de goeie mensen!!! Dank, veel dank
De albergue gaat om 4 uur open .
Het ziet er geweldig schoon uit en ik heb bed nr 8; nota bene naast de fam.van Carlos.
Ook bof ik weer; de douches zijn nog vrij en ik doe mijn
was.
Als ik naar buiten loop, komen er nog steeds pelgrims binnen.
Zit er net een Hollands echtpaar op dit terras, zijn op vakantie hier.
Fijn, kan ik ff Hollands praten.
Ik voel me een stuk opgeluchter en zie ook dat ik nog een
paar app jes binnenkrijg van mijn kinderen en kleinkinderen.
Voelden zij het aan, of....in ieder geval fleur ik daar zeker van op!

Tot zover
Jullie positieve energie deze kant op is welkom....
Tineke

  • 16 Augustus 2015 - 19:22

    Anneke W:

    hoi tineke, wat vervelend dat je zo slecht geslapen heb, door iemand die zo hard snurkt, dat het net was, of het bos gekapt werd, ik hoop dat je de komende nacht wel in een rustige omgeving zal slapen.
    Soms hoeft er maar iets tegebeuren en je schiet vol, valt ook soms niet mee, ik kan mij voorstellen dat je je best weleens alleen voelt, wat fijn, dat je goed werd opgevangen door lieve mensen die daar waren, dan voel je je gelijk wat meer op je gemak, en van een heerlijke frisse douche, daar knapt een mens ook vanop.
    En wat fijn, dat je net een hollands echtpaar tegenkwam, in het hollands, kan je je eigen toch altijd beter uiten, tineke ik wens je een fijne avond, slaap lekker en morgen weer veel succes met je wandeltocht, gr. en x van anneke w

  • 16 Augustus 2015 - 19:34

    Sjaak M:

    Tieneke volhouden motorzagen worden vanzelf stil als de boom is omgezaagd
    En een potje huilen geeft weer opluchting we wensen je voor morgen weer een goede trip.
    Gr Sjaak & Leida.

  • 16 Augustus 2015 - 19:38

    Ed:

    Hè Tien, effe een shitday?
    Gauw vergeten dan, kijk wat je doet en hebt! Ik ben jaloers op je ondernemerschap. Vergelijk het niet met de vorige keer, toen was het helemaal experimenten! en nieuw! Jij hebt imorgen weer een verhaal en ik... Ja ik zie weer uit naar de story next Day van jou.
    En ... het is ook een beetje je zelf tegen komen toch? Zo dit hoort erbij, menigeen die dat niet kan ondervinden. Ik zou zo morgen met je mee lopen; zou een ervaring rijker worden!
    Ik zeg eet lekker vanavond en morgen..... pluk de dag!!!!
    Gr. Edje

  • 16 Augustus 2015 - 20:59

    Irma:

    Hoi Tineke
    Het is weer een bijzonder verslag.
    Het is niet altijd alleen maar mooi en aardig.
    Zo zit het leven ook niet in elkaar.
    Maar bedenk dat je dit toch maar doet.
    Natuurlijk kom je jezelf tegen als je zo loopt en loopt.
    Veel tijd om je leven op een rijte te zetten.
    Hopelijk heb je dat stukje nu gehad en ga je vanaf nu weer ontzettend genieten van alles wat je ziet en tegenkomt.
    Zet 'm op Tineke en ik geef je deze opdracht mee:
    Schilder de wereld in je eigen kleuren, dan wordt hij NOOIT eentonig.
    Liefs
    Irma

  • 16 Augustus 2015 - 21:22

    Jeannette:

    Jee Tien, dat viel niet mee vandaag. Je hebt het heel goed verwoord. Ik leef met je mee. Fijn dat je door anderen wordt opgevangen. Zo worden andere pelgrims na één ontmoeting al bekenden. Mooi is dat. Maar laat je niet uit het veld slaan. Zo'n moment ligt altijd wel een keer op de loer.
    Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. Blijf vooruit kijken. Vanavond misschien toch weer een gezellige avond?1?

    Groetjes en morgen hopelijk weer een mooie, leuke dag.
    Jeannette

  • 16 Augustus 2015 - 21:27

    Rick:

    Hee Tineke, dat is wel jammer joh, zo'n mindere dag.
    Maar ja, aan de andere kant ook wel een beetje logisch misschien.

    Door dat dozijn boswachters heb je amper geslapen en vanmorgen ben je vermoeid en nog niet uitgeslapen al weer op pad gegaan. Meiske, vannacht weer lekker slapen en dan ben je morgen weer het 'meisje'! Na een weekje in een andere omgeving, in je uppie, met ander eten, met al je herinneringen aan thuis, met ... Logisch toch om effe een dipje te hebben!

    Maar na een dipje komen de meeste mensen er weer sterker uit. Je hebt al zo veel gedaan, je hebt al zoveel bereikt, mag het effe 'een onsje minder' zijn? Wedden dat het morgen weer 'beterder' gaat!?
    Ik weet zeker, dat we morgen weer een uitgebreid en vooral positief, kleurig en fleurig verhaal te horen krijgen! In elk geval Tineke, heel veel sterkte toegewenst en heel veel succes!
    Want we weten allemaal: Tineke kan het!!

    Kijk Tineke, je vertelt, dat je een ongemakkelijk gevoel krijgt als je al die jonge pelgrims zie.
    Maar weet je Tineke, weet jij wat al die jonge pelgrims denken?
    'Goh, kijk dat stoere omaatje nou eens, die loopt gewoon nog met de beste mee! Wat zou ik graag willen, dat als ik oma (of opa) ben, dat ik dan ook nog steeds mee kan lopen!'.
    Kijk !!!

    Een hartelijke groet van Rick Lime


  • 16 Augustus 2015 - 22:56

    Joke:

    He Rick, ben je er ook weer? Ik ben het helemaal met je eens.
    Tineke, ik kreeg pas een kleurboek van je met allemaal spreuken, we hadden het over; volg je dromen, weet je nog? Kijk naar de zon, dan valt de schaduw achter je.........groetjessssssss

  • 17 Augustus 2015 - 10:16

    Sjaak M:

    Tieneke we gaan vanmiddag naar breda, daar is een leuk kapelletje daar zullen we een paar kaarsjes voor branden fijne dag. Groet

  • 17 Augustus 2015 - 12:02

    Trees:

    Ik vind je een stoer wijf!
    Zet hem op!

    Groetjes Trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 53607

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: