Zondag, Herbón - Reisverslag uit Herbón, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Zondag, Herbón - Reisverslag uit Herbón, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Zondag, Herbón

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

23 Augustus 2015 | Spanje, Herbón

Gisteren nog met Nikita en Maria lekker tapas gegeten in het enige tentje dat hier is. Heerlijk smaakte t.
Maria schrijft wetenschappelijke artikelen over oude Russische talen en Nikita is ICT-er.
Ed, 1 ding is zeker, ze hebben niets op met Poetin. Maar het systeem daar is ingewikkeld.
Van Deborah horen we niets; die heeft rust nodig, geloof ik.
Vanmorgen met ons 3en in dat tentje ontbeten. Een leuk echtpaar runt de tent. Ik ga alvast; de andere 2 volgen straks. We wisselen wel e-mailadressen uit.
Weer een beetje klimmen en dalen en na n uur dwingen mijn voeten me om te rusten.

Zit ik daar op een bemoste steen mijn dagboek bij te werken, komen Nikita en Maria voorbij. We nemen hartelijk afscheid, want hier scheiden onze wegen zich, denk ik. Zij willen door; ook nog naar Madrid hierna.
Loop weer verder en zie dan een "oudachtig" vrouwtje een tak naar zich toe buigen. Ik vraag wat ze doet...ik moet even aan de tak ruiken... Het is anijs. Ik vraag: leche? Bedoel voor in de melk? Dan hoor ik het woord likeur. Dat begrijp ik.
Dan kom ik voorbij het dorpje Pontesesures. Hier kun je kiezen uit 2 routes: direct naar Padron of via Herbon. Dat is nog 2.7 km hier vandaan. Dat ga ik doen; mijn voeten en benen dwingen me om Zondag te nemen! Ga via een smal, wel erg stil pad en volg nu rode pijlen. Stuur voor de zekerheid nog een sms naar Joop dat ik dit doe .....
Een nadeel, als het een nadeel zou kunnen zijn, is dat ik mijn collega pelgrims mis als ik Santiago inloop. Nou ja, moet maar.
Mijn plu blijft op en je houdt het niet voor mogelijk, toch een tentje in deze negorij. En wat direct opvalt: alles wordt hier door Heineken gesponsord. Voorlopig blijf ik hier zitten, want het regent onophoudelijk.
Doodt de tijd met wat sms-verkeer en begrijp via Frans, dat hij een onvergetelijk feest heeft gehad en dat het warm is daar.....hier valt de Zegen (...) onophoudelijk uit de lucht.
Blijf n uur zitten en ga dan door naar de albergue; die gaat pas om
16.00 uur open. Ik ben er 13.00 uur en bel aan. Wordt gelukkig open gedaan.
En jongens, nu zullen jullie het niet willen geloven, maar ma zit hier in een klooster ....!! Lach maar.... En zonder internet.
Verslag stuur ik via sms naar Joop en moet mijn phone-batterij sparen. Want ze hebben van die rare stopcontacten hier.
Ik zou morgen in Santiago aan kunnen komen, maar ga er 2 dagen over doen, ik heb tijd genoeg.
.....kijken wat de zondag hier verder nog brengt....? Er staan in ieder geval spellen op tafel!

So far en fijne zondag nog.
Tineke

  • 23 Augustus 2015 - 17:40

    Ed:

    Hè Tien, horizon in zicht? Knap werk, morgen een nieuwe (afsluitende) week. Zal wel afkicken worden voor je. Ja, en dat klooster, dat is tegenwoordig hot. Pas nog een artikel gelezen dat de kloosters overgeboekt worden. En waarom, back to basic; kom tot je zelf! Wordt fors boor betaald! Heb jij niet meer nodig.
    Hoop dat je de laatste dagen nog een beetje zon gaat krijgen. Zorg dat je netjes opdroog! Succes morgen, Gr Ed
    P.s. Trouwens, net terug uit de Dijk, groet ook van je alleraardigste peet en meet!(warm onthaal)

  • 23 Augustus 2015 - 19:46

    Tiny V.Mil:

    Lieve Tien.

    Zojuist in de atlas zitten kijken,en je route een beetje kunnen volgen.
    Je ,,schijfsels,,zijn heerlijk (een andere pelgrim moet hem drie keer lopen,wil zij,of hij,net zo veel zien als jij!!)
    Voor ons een teken dat alles het nog,,doet,,bij je.
    En kan me indenken dat je er twee dagen over wil doen om in Santiago te komen.
    Want als je aankomt,dient het nederlandse leven zich weer zo gauw aan,hoe fijn het thuis ook is.
    Maar de herinneringen zijn van jou.
    Dus als je overmorgen aankomt,afsluiten,en de sleutel weggooien!
    Doe Joop de hartelijke groeten van ons + je kinderen.
    En voor jou weer een speciale knuf.
    Vandaag lieve visite gehad!!

    Je peettante

  • 23 Augustus 2015 - 21:47

    Anneke W:

    hoi tineke, weer een mooi en leuk verhaal van jou, gelukkig komt na regen weer zonneschijn, leuk dat je in een klooster gaat slapen, daar zal het vast heel rustig zijn, en het eten is vaak ook goed in een klooster. Ben benieuwd of je nog een gezelschapsspel heb gespeeld, dat zal dan wel in het spaans allemaal zijn. tineke ik wens je succes met de laatste paar dagen van je mooie indrukwekkende wandeltocht, gr. en xx anneke w

  • 23 Augustus 2015 - 22:52

    Ludy:

    Ha Tineke
    Leuk om je verhalen te lezen. Je mooie reis schiet alweer op, hou vol. Een fijne aankomst in Santiago en weer een goede thuiskomst ! Dan kan je weer lang nagenieten.
    Tot kijk, groetjes, Ludy

  • 24 Augustus 2015 - 09:06

    Nel:

    Hallo Tineke.
    Morgen aankomst in Santiago ! Klasse en heel veel succes met de laatste kilometers en mooie aankomst in Santiago.
    Liefs van Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 53579

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: