Vervolg vandaag - Reisverslag uit Marinhas, Portugal van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Vervolg vandaag - Reisverslag uit Marinhas, Portugal van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Vervolg vandaag

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

25 Mei 2023 | Portugal, Marinhas

In het koffietentje vraag ik met behulp van mijnheer Google of aan de verkoopster of zij ergens een albergue weet….later bedenk ik dat ik dat zelf ook had kunnen bedenken….Google Maps geeft immers zelf al aan wáár ik ben en dan albergue intikken…nou ja, we zien er een staan. Ik vraag of zij voor mij wil bellen? Antwoord: niet reserveren; wie het eerst komt, die het eerst maalt.

Dan ga ik daar in een rechte lijn, dus niet via caminoroute, naar toe. Om 13 uur ben ik daar. Er zitten al pelgrims onder een dikke boom of in de schaduw. Ik groet in het algemeen, echter krijg alleen 'n antwoord van een man…die Engels spreekt, maar waaruit blijkt dat t geen Engelsman is. “Where do you come from”, vraag ik. “From Holland”, zegt ie. “Nou dan kunnen we lekker Hollands praten”.

De albergue gaat pas om 14 uur open, dus tijd zat voor een praatje. Het is een Hagenees of een Hagenaar (t veen en t zand), maar woont nu in Hellevoetsluis. Zijn vrouw is gewoon in Nederland en zijn naam is Rob.

Hij is lid van het genootschap Rotterdam…en hij heeft zich opgegeven met zijn vrouw samen voor de wandelweek in Eerbeek voor komende oktober! Nou breekt mijn klomp; daar ga ik ook naar toe.

Kunnen we eindelijk inchecken; ik ben eerste! Kies een bed, stapelbed onder, zover mogelijk uit de deur, dus in een hoek bij het raam. want ‘s nachts komt het wc toerisme aardig op gang En dat komt dan allemaal voorbij je bed. Dat heb ik inmiddels wel door na een paar camino’s.

mijn was van twee dagen gedaan, die was snel droog vandaag.

Ik ga samen met de NL Rob eten en als we dan langs een kerkje lopen, gaan we even naar binnen. Er is een H.Mis gaande, het is gewoon een doordeweekse donderdagavond, en er zijn toch behoorlijk wat mensen in die kerk. Onze pastoor zou willen dat er op zondag bij ons ook zoveel mensen in de kerk zouden komen. De mensen in Portugal zijn volgens mij behoorlijk religieus.

Als ik 's avonds nog buiten naast de albergue zit ga ik toch even met allebei mijn kinders videobellen! Gewoon hier buiten mijlenver van huis, maar het lijkt of ze naast me zaten! Zo duidelijk in beeld, heerlijk.

En dan wordt het tijd om maar eens binnen te gaan en bij te komen van alle gebeurtenissen van vandaag.....en om tien uur moet het stil zijn in de slaapzaal!

Kilometers tellen niet, vandaag maar 14, maar wel wat er tijdens die km’s gebeurt.

Allemaal buenas noches y hasta mañana.

Tineke


  • 25 Mei 2023 - 22:17

    Carin:

    Heel leuk om je zo te volgen Tineke.

    Weer een wandeltocht met vele mooie herinneringen.

    Weltrusten voor nu en succes weer morgen.

    Wandel ze !!!

    Lieve groet van ons,

    Leo en Carin


  • 26 Mei 2023 - 07:39

    Irma:

    Hé Tineke

    Zo grappig dat je dan weer een Nederlander tegenkomt.

    De wereld is toch klein.

    Ik hoop dat je toch nog lekker geslapen hebt( ondanks wc verkeer) en fris en fruitig aan deze nieuwe dag kan beginnen.

    Maak er weer een mooie dag van.

    Ik heb gisteren mijn kleinkinderen in Rotterdam ingehaald van Avondvierdaagse en vanavond sta ik met bloesem in Krimpen a/d IJssel om daar het zelfde te doen. Toch een beetje de Loopsfeer proeven.[e-1f947]


  • 26 Mei 2023 - 10:59

    Frans:

    Hey Tineke, lekker wandelen, mooi avontuur!

    Goed bezig, ga zo door! als ik de woorden van Ilja Gort mag gebruiken [e-1f601][e-1f44d]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 53353

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: