Tineke op weg naar Santiago - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Tineke op weg naar Santiago - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Tineke op weg naar Santiago

Door: TinekeSantiago

Blijf op de hoogte en volg Tineke

01 April 2012 | Nederland, Bleiswijk

3 april 2012

Het begint nu toch echt te worden: mijn reis -te voet- naar Santiago.
OP 23 augustus 2011 kocht ik, samen met Joop,mijn pelgrimspaspoort oftewel mijn Credencial om naar Santiago te gaan.
Het zat al meerdere jaren in mijn hoofd en met het zicht op mijn 60-ste verjaardag vond ik het een goed plan om het dan dit jaar te doen.
In december volgde ik een zeer inspirerend voorbereidingsweekend in de Volksabdij in Ossendrecht.
Daarna sloeg de twijfel toch wel enige tijd toe, maar inmiddels na de nodige trainingskilometers te hebben gemaakt, met mee te nemen bepakking te hebben gelopen, komt het dan toch echt dichtbij.
Op 25 maart heb ik met nog heel veel andere pelgrims in de Christoffelkathedraal in Roermond de pelgrimszegen ontvangen.
En nu komt het: Marcel en Robert hebben mij verrast en ontroerd
door mee te willen reizen naar het begin van mijn pelgrimsreis en tot Pamplona mee te lopen!!!!
(Met dank ook aan Renate en Laurien)

Dus nog zo'n dikke 5 weken te gaan met nog trainen en ook uitrusten; ik wil jullie op deze manier op de hoogte houden en een beetje mee laten voelen hoe het mij vergaat.

  • 03 April 2012 - 18:53

    Joke:

    Hoi Tineke,
    Wat ben ik toch trots op je! Nu al! En je moet dat stukkie nog effe wandelen.... Wat fijn, dat Marcel en Robert de eerste dagen erbij zijn. Heel veel succes met de voorbereidingen!

  • 03 April 2012 - 20:02

    Anneke:

    Hoi Tineke,

    ja, het gaat nu opschieten, je heb je in ieder geval goed voorbereid, ik kan mij goed voorstellen, dat je ontroerd was, dat marcel en Robert de eerste dagen erbij zijn, wel heel erg fijn voor je, tineke succes met alles wat je nog moet doen, voordat je op reis gaat

  • 05 April 2012 - 13:44

    Jeannette:

    Het begint bij een plan en nu gaat het dan toch echt gebeuren. Stoer, hoor! En die zoons van je zijn super. Wat een verrassing. We wensen je een inspirerende, mooie, leuke enz. pelgrimstocht. We gaan je vanzelfsprekend volgen.

  • 05 April 2012 - 15:21

    Marja:

    Hoi Tineke,
    Wat heerlijk dat de jongens een stuk(je) meelopen.
    Wat zal jij genieten op deze reis. Soms ook afzien maar meest genieten. Denk dan maar aan iedereen die je lief is en hier in Nederland in gedachten met je meelopen. liefs

  • 05 April 2012 - 20:36

    Mariëlle V.d. Knaap:

    He Tineke, Klinkt al goed! Indrukwekkend weekend geweest! Heel veel succes met alle voorbereidingen!
    liefs, Mariëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 53534

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: