De kop is eraf!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu De kop is eraf!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

De kop is eraf!!

Door: TinekeSantiago

Blijf op de hoogte en volg Tineke

10 Mei 2012 | Spanje, Madrid

Eindelijk was het dan zover.vertrek voor mijn reis naar Santiago. Om zes uur op luchthaven Zestienhoven met Marcel en Robert.Na zeer uitvoerig gefouilleerd te zijn, schoenen uit in de portemonnee kijken, mocht ik door de douane!
Een laatste zwaai aan Joop en Laurien; om 7.10 vertrek. In Biarritz gearriveerd, stond ons taxibusje reeds klaar-super- en op naar Saint Jean pied de Port.
Daar Robert en Marcel ook tot pelgrims gemaakt. Nog iets gedronken met nog een paar Hollanders en toen maar in de benen.
Op naar Orisson, waar we een refuge besproken hadden tussen Hunto en Orisson. Pittig, maar met super mooi weer, kwamen we rond haf 3 bij onze refuge aan, Kayola. 12 bedden, maar eten in Orisson.
Een geweldig pelgrimsmaal met minestronesoep, witte bonen en warme koek toe. De hospitalero stelde voor dat iedereen zich voor zou stellen met een kort verhaal.
Allerlei nationaliteiten: hollanders, duitsers, amerikanen, japanners enz.
Terug naar de refuge; het Japannertje naast mij lag al snel te ronken, maar mij wilde de slaap niet zo vatten...

10 mei
Op om 6.15 uur. Die tas op orde krijgen is nog een toer.de jongens gaan daar iets schematischer mee om dan hun ma....
Ontbijten in de refuge Orisson, om 8 uur op pad.
Zeer p-i-t-t-i-g-e wandeling, erg veel wind. Maar die bikkels van zonen hielden mij uit de wind.En wat werden we beloond met geweldige panorama's
Het hoogste punt was bij col Lepoeder op 1450 mtr.
Daarna afdalen. In 5 km van 1450 mrt naar 900 mtr.
Daar gingen de knietjes echt van trillen. Stenige paden, beekjes, echt goed kijken waar je de voeten neerzette.
Om ongeveer half drie kwamen we aan bij Roncevailles.
Geweldige auberge, die door Hollandse vrijwilligers wordt gerund. Nu 62 pelgrims, maar in het hoogseizoen plaats voor 120.
Toen op zoek naar de wifispot, duurde even, maar zo blijkt, dat lukt nu.
Nog even jullie allemaal bedanken voor de hartverwarmende kaartjes,mailtjes, sms-jes.het geeft me nu al kracht.

• 10 Mei 2012 - 17:01

Joop:

Eeen eerste reactie : Klinkt allemaal goed. Ga zo door!!

• 10 Mei 2012 - 17:24

Manon:

Wat klinkt het gaaf!! Heel veel succes en plezier met de vele kilometers!

• 10 Mei 2012 - 17:34

Joke (je Weet Wel):

Wat klinkt het allemaal GEWELDIG! Heel veel succes.

• 10 Mei 2012 - 17:51

TenK:

Dat gaat snel, nog amper bekomen van reis, of gaat je bent al in de benen. Hartstikke goed hoor! Moeie panorama's: je hebt toch nog wel een fotocamera bij je? Die digitale foto's wegen tegenwoordig toch veel minder dan al die rolletje van vroeger. Bovendien behoeven ze niet ontwikkeld te worden, dus .. We zijn wel reuze benieuwd naar je verhalen en foto's zeg! Inderdaad, de kop is er af! Wanneer gaan je 'hazen' er eigenlijk weer vandoor? Nou, Tien het gaat hartstikke goed meid. Heel veel succes met het 'restje'!

• 10 Mei 2012 - 18:01

Thea :

Hai Tineke,
    Robert en Marcel wat
    geweldig dat jullie mams begeleiden de eerste dagen, van "Tien on Tour!"

Ik ga je volgen Tien!
    En voor Joop, een belletje en je kan een "prakkie" mee eten, haha

Liefs Thea

• 10 Mei 2012 - 18:05

Ria Van Reeken:

Na al die tijd van er over praten en denken ben je er nu en ga je echt lopen.
    Knap hoor, je kunt het!
    Ik denk aan je en wens je veel plezier met je zoons.
    Doe ze de groeten van mij.
    Tot mails

• 10 Mei 2012 - 18:08

Maria:

Hallo Familie,
    Zo, de eerste kilometers zitten er op!!
    Tien, kunnen de mannen je een beetje bijhouden? Goed gedaan hoor, jongens! Als jullie nog wat zonneschijn over hebben, stuur het dan even hierheen. Bij ons is het prut met peren!
    Succes morgen, en natuurlijk weer veel genieten van de mooie landschappen.
    Groetjes, Maria

• 10 Mei 2012 - 18:37

Nico Bringmans:

Mooi Tineke, de start is gemaakt en blijkbaar heel voortvarend. Wens je heel veel plezier en een goede wandeling. Ik zal je uiteraard niet kunnen inhalen, want ik vertrek pas op 26 mei. geniet ervan!!!!

• 10 Mei 2012 - 19:57

Eline:

gaaaaaaaf

• 10 Mei 2012 - 20:04

Anneke W:

wat fijn tineke dat het begin van je tocht zo goed is begonnen, ik wens je heel veel succes verder, geniet vanalles wat er om je heen tezien is

• 10 Mei 2012 - 20:20

Renate:

Leuk om de reis op deze manier ook op "de voet" te kunnen volgen.
    Fijn dat vandaag de Wifispot gevonden was. Live verslag via de skype vandaag was ook goed.
    Hopelijk is de wind wat gaan liggen.
    veel succes morgen.
    groetjes, Renate

• 10 Mei 2012 - 20:57

Frans:

Zo Tien, het avontuur is begonnen. Ik ben nu al een beetje jaloers op je. Lijkt me gaaf al die nieuwe indrukken! Het beste daar en de groeten van ons.

• 10 Mei 2012 - 21:16

Nel:

Hola Tineke, Marcel en Robert.
    Alvast een mooi en goed begin en fijn om dat met z'n drietjes te delen.
    Heel veel succes en wandelplezier!
    Groetjes Nel

• 10 Mei 2012 - 21:23

Jeannette:

Het begin was dus pittig. Maar dat kan jij wel hebben. "Even" de bergen door en daarna gaat het vast makkelijker. Wandelse verder.

• 11 Mei 2012 - 10:23

Klaas En Renske:

Klaas en Renske
    17 uur geleden

Ha die Tineke!!!!!!!!!
    Wat al een leuk verslag van de eerste dagen, met een beetje fantasie zien we jullie al lopen.Jullie hebben het tempo er al goed in en zo te horen zijn de eerste overnachtingen goed bevallen. Wat leuk dat je met zoveel nationaliteiten kennis maakt. Zo te horen ben je niet de enige pelgrim dat je zult straks op je verdere tocht aanspraak genoeg hebben.Super hoor!!
    Zo 2 dagen met je jongens geeft ook een speciaal gevoel.
    Wij hebben het vliegtuig de lucht in horen gaan en hebben je heel veel succes toegewenst.
    Heel veel groetjes en knuffel!!!!!!!!!!!!!

• 11 Mei 2012 - 14:26

Trees:

Ha Tineke, Marcel en Robert,
    Heel veel wandelplezier met z'n drietjes. Een leuk begin zo! Ik hoop dat je een beetje beter kan slapen. Heb je oordopjes mee?
    Heel veel succes!

• 11 Mei 2012 - 16:32

Greta:

Helemaal goed je bent er en gestart.
    Leuk dat je zonen je een stuk (?) begeleiden.
    Superjoh. Ik ga pas 7 juli en op een andere route maar heb er bij die fot's erg veel zin in. succes ik zal je volgen.

• 11 Mei 2012 - 19:29

Kees En Marga:

Geweldig` wat klinkt dit fantastisch. Geniet ervan en laat ons maar lekker genieten van je mooie verhalen. Liefs kema

• 12 Mei 2012 - 11:10

Marion:

Hoi Tineke, Marcel en Robert. Fantastisch, wat een mooie omgeving en vast een bijzondere ervaring zo met z'n drieen!
    Jullie zijn nu vast en zeker aan de wandel, geniet ervan.
    Tineke, heel veel succes straks , plezier en geniet van je verdere reis..

• 12 Mei 2012 - 13:29

Laurien:

Hallo Tineke,
    wat een mooie omgeving zeg! Robert en Marcel zitten inmiddels op het vliegveld en je "warming up" is voorbij. Ik geloof dat de jongens je goed 'op weg hebben geholpen'. Het zal ongetwijfeld heel bijzonder zijn geweest om je camino met hen te starten. Veel succes en vooral ook plezier verder!
    liefs, Laurien

• 01 Juli 2012 - 15:54

Leida:

Tineke heb je verhaal voorgelezen aan pa. Dat vond hij toch wel mooi dat je dat allemaal doet. En wij vinden dat ook. We wensen je nog een fijne tocht toe en tot ziens.

• 01 Juli 2012 - 15:59

Hanneke:

Ha Tinus, so far so good, wereldreiziger, heeft Roelandt nog ergens een plaatsje in Roncevailles. Hoort Roelandt die zijn hoorn blaast. Je hoort hem overal. Wie komt hem te hulp. Zie Roelandt alleen houdt stand bij Roncevailles. Succes en de groeten aan de mannen.

• 01 Juli 2012 - 16:04

Ome Henk:

Lieve Tineke,
    Je ziet veel, geniet van de omgeving en nu ben je op je zelf aangewezen.Je loopt zo nu en dan een stukje een beetje omhoog en slaapt in een put. Ik heb naast broer Gerard geslapen. Heb ik uit pure overlevings drift me 12 jaar onder hem uit moeten werken in een totaal versleten nest. Het is daar wel een vrijgevochten zootje nu slaap je al naast een chinees. Gooit je mobiel in het water komt dat door de hitte. Als dit lukt schrijf ik weer. Kxxxxxxxxxxxxxxs ome henk.