nog één dag te gaan... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu nog één dag te gaan... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

nog één dag te gaan...

Door: TinekeSantiago

Blijf op de hoogte en volg Tineke

12 Juni 2012 | Spanje, Madrid

Als een postzegel;laat pas los als de bestemming is bereikt..
en dat doe ik. Nog deze dag en morgen te gaan!
Om 7.30 op weg. De hoek om en gelijk gaat het pad omhoog. Hoppa of het niets is.Laat maar komen die heuvels, ik lust ze rauw vandaag.
Als ik ergens tussen Arzua en Salceda loop, gaat mijn mobiel;Joop!
Waar ik ergens ben. Nou ik loop nog lekker te baggeren, maar binnen een uur hoop ik toch in Salceda te zijn. Het duurt iets langer en eindelijk, ja hoor.In de verte zie ik mijn Joop. Hard lopen gaat wat moeilijk met een bult van 10kg,maar het weerzien is goed én emotioneel.
Gaan lekker koffie drinken; ik al met een bocadillo erbij, want de motor moet blijven branden.
Vervolgen (nu) onze weg en eigenwijs, misschien als ik ben, wil ik mijn eigen tas dragen. Lopen weer door een heerlijk geurend eucalyptusbos, met keien en stroompjes water, zodat Joop ook even kan proeven van het pelgrimsleven.
ben van lieverlee toch getverdemmes moe, met al bijna 20km in de benen en totaal zo¨n 750 of meer km.
Komen nog door een paar gehuchtjes; kan het niet laten om toch even in een boerenstal te kijken. Het ruikt daar precies als bij boer Hofstede (zo,n 50 jaar geleden, naast mijn ouderlijk huis.

De bedoeling is om in Pedrouza te overnachten, maar opeens komen we erachter dat we al veel te ver zijn. En dat is me al die weken nog niet overkomen! Beslissen om toch via de autoweg terug te lopen. Joop draagt nu mijn tas en om ongeveer drie uur vinden we een goed hostel.Wat een luxe.

Joop gaat even met de bus zijn auto ophalen en ,s_middags nog even het dorpje in. KOm nog wat bekenden tegen. Je merkt het aan iedereen; moe als iedereen de laatste dagen is, morgen is de dag!!

Nog één etappe te gaan:
SANTIAGO ROL DE RODE LOPER MAAR UIT:

TINEKE KOMT ER MORGEN AAN


  • 12 Juni 2012 - 16:36

    Ed:

    Fantastico!!!!

  • 12 Juni 2012 - 17:09

    Tenk:

    fabuloso!
    esplendido!
    fantastico!
    admirable!
    jopidaro!
    estupendo!
    maravilloso!
    enorme!

  • 12 Juni 2012 - 17:09

    Ria G:

    SUPER! BIJNA AAN DE FINISH!
    EEN RECORD GEBROKEN!
    Nu morgen de laatste etappe gelopen gaat worden, zal je een gevoel gaan overvallen, van HOERA! Maar toch ook, denk ik, van afscheid nemen van en bijzondere tijd!
    Tineke, we wensen je, samen met Joop,
    morgen een top dag, als je Santiago binnen loopt.
    Jammer dat het zo ver weg is, anders had ik zeker met gladiolen aan de finish gestaan!
    lieve groet, Ria

  • 12 Juni 2012 - 17:32

    PIET:

    Hoi Tien,

    Een GEWELDIGE prestatie.

    Verbrand niet te veel kleren, voor je terugreis kan je echt nog wat extra kleren aantrekken want
    hier in Holland is het koud.

    Nog even op je tanden bijten en dan heb jij je doel bereikt.

    een paar hele fijne dagen samen met Joop en een goede reis terug.

    hartelijke groet,Piet en Wil


  • 13 Juni 2012 - 07:16

    Carin En Leo:

    Ha die Tineke

    Mooi te lezen en te voelen hoe je naar de eindstreep komt.
    Vol optimisme en doorzettingskracht.
    Hopelijk ben je de zwaarste tijd nu vergeten.
    Natuurlijk ben je moe, maar nu Joop bij je is moet het goedkomen.
    Drink er maar een goede neut op samen en veel plezier met de laatste loodjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 53545

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: