wat er aan vooraf ging... - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu wat er aan vooraf ging... - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

wat er aan vooraf ging...

Door: TinekeSantiago

Blijf op de hoogte en volg Tineke

29 April 2012 | Nederland, Bleiswijk

Nog maar elf dagen en dan gaat mijn reis naar Compostela echt beginnen. Zoals ik al schreef, heb ik de nodige voorbereidingen getroffen en trainingskilometers gemaakt.
In dit verslagje wil ik toch even schrijven met wie en wat ik zoal gedaan heb ter voorbereiding van mijn reis. Ik wandel sowieso elke dag met Noa in het bos of langs de Rotte, maar deze "rondjes" worden nu wel langer. Zo loop ik nu bijna elke donderdag vanuit huis met Noa naar de skiberg in Bergschenhoek om de kuiten te trainen voor het klimwerk dat gaat komen.
Op 6 januari heb ik een winterwandeling gemaakt van het Jacobusgenootschap, die begon bij het Centraal Station in Den Haag. Daar deden erg veel mensen aan mee. Een mooie , lange wandeling, die eindigde in Leiden.
Dan ben ik met Noa de nodige keren naar de Irenebrug heen en terug gelopen. Heb nog iemand in Bleiswijk ontdekt, die ook naar Santiago gaat lopen. Gitty Rutten en haar man Gerard. Dus samen hebben we menig rondje gelopen.
Op 25 febr. heb ik Marcel alle "bergen"van de 3B-Hoek laten zien.Super dat mijn grote zoon een dagje met mij mee wandelde.
Een paar keer met Thea Persoon gelopen en 17 maart met Geert Zeestraten een grote wandeling. Heb samen met Geert in 2001 de Vierdaagse in Nijmegen gelopen; Geert 50km en ik (maar)30. Nu gaat Geert 1 juni vertrekken vanuit HoekvanHolland en ik dus vanuit SJPdePort; allebei naar Santiago.
Op 20 april het tennis/filmclubje bij mij thuis om wraps te eten. Kreeg allemaal leuke dingetjes:Mariamedaille van Marja, klein Boedhabeeldje van Susan, Christoffelmedaillon van alle meiden. Op 27 april nog een wandeling met mijn oudste broer Piet. Ook bijzonder.
Veel kaartjes gekregen nog voor vertrek. Van Jeannette ook nog een Christoffel voor op mijn tas, van Laurien haar ouders nog een medaillon, van Joop een geluksklavertje vier van zilver.
En gisteren nog een "vertrekborrel"voor mijn familie. Ook Gerard en Joke vd Voort waren er.

Ik krijg er inmiddels steeds meer zin in,na al deze aanmoedigingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 1108
Totaal aantal bezoekers 53531

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: