Barcelos - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Barcelos - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Barcelos

Door: tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

13 Augustus 2015 | Portugal, Barcelos

Mijn wandeling voor vandaag zit er weer op.
Vertrok vandaag om 7.10 uur vanuit Arcos.
maar wil toch eerst n anekdote vertellen...omdat de albergue gisteren volzat, kreeg ik dus de weddingroom,zei Antonio (sympathiek man)
Ik dronk n kop koffie en na n half uur vroeg hij me mee te lopen om de room te laten zien....was het de trouwzaal van 10x20 mtr!!!!!
daar had men voor mij een noodbed neergezet. Hilarisch
kreeg handdoeken, mocht gebruik maken van de bruids w.c.inclusief verse bloemen. en hij vroeg er geen Euro voor.........zulke mensen bestaan nog.
`s_avonds bij het eten mocht ik aanschuiven bij een Duits echtpaar Judith en Irgo met dochtertje Johanna van 8jr-
Dat werd echt een leuk, interessant en gemutlich gesprek.
Daarna dus in de grote trouwzaal te bedde, waarvan de glazen buitendeur ook niet op n slot zat....ik had er alle vertrouwen in

Vandaag door kleine dorpjes, langs maisvelden en eucalyptusbossen die heerlijk roken.
Veel stenen, keiig en hobbelig, beetje klimmen en dalen.
Best pittig, maar dat hoort bij een camino. Geen leuke koffietentjes, maar gelukkig brood en drinken bij me.
Kom n paar Duitse pelgrimzusjes tegen, twee vriendinnen uit Italie en dat is het wel zo`n beetje.
Dan kom ik na een wandeling vanongeveer 7 uur Barcelos binnen. Wat een mooi, historische stad en de rivier de Cavado stroomt erdoor.(Het googelen waard, deze plaats)
Loop 1 albergue binnen;er is een slaapzaal met wel 20 stapelbedden, maar geen een pelgrim. Da ga ik niet doen.
Steek de rivier over en ga de oude stad binnen. Het is erg druk , markt.
Zie toch door alle benen heen de pijlen, die meestal helemaal ondraan de gevels staan en zie een pelgrimsbord hangen van hotel Arantes.
Het is maar gewoon n deur, ga via de trap naar binnen, is het gewoon een geweldig hotel. Goeie sfeer.En ze hebben een kamer met 1 bed.
Pelgrimsprijs 25E!
Jongens daar gaat weer een stukiie van jullie erfenis.....
Eerst even op bed, dan wasje doen en op zoek naar een winkeltje voor wat eten voor morgen.
KOm ik beneden de Italiaanse moeder en dochter tegen die ook in Arcos logeerden en we gaan samen een hap eten op een soort markt.
Tot zover
Leuk jullie reakties, dank oftewel obrigade
Tineke

  • 13 Augustus 2015 - 19:33

    Ed:

    Goed bezig Tien, je komt weer afgetraind terug! Nou en, de ene keer voor nop en de andere keer voor 25E; kom je toch aardig uit! Beetje je gevoel achterna is ook niet verkeerd, zie ik. Houden zo en morgen lonkt weer een nieuwe dag. Bij ons vandaag een dagje 30 gr. Met de 2 kleinkids op stap geweest!
    Hou je haaks. Ed

  • 13 Augustus 2015 - 21:25

    Klaas En Renske:

    hai Tineke, we genieten van je leuke manier van schrijven, je was wel een boffer met je bruidssuite (hier had Joop bij moeten zijn.) en dat allemaal voor niks. Of het gezellig was is punt twee. Ondanks dat je niet veel lopers tegenkomt, heb je toch al leuke contacten gehad. Blijf zo door gaan!!! We blijven je volgen.
    Knuffel, Renske en Klaas

  • 13 Augustus 2015 - 22:09

    Anneke W:

    wat een leuk verhaal weer van jou,wat heerlijk dat je voor niets gebruik kon maken van die ruime kamer, en dat je elke keer leuke mensen ontmoet op je tocht, fijn dat je voor vannacht weer een leuke slaapplek heb gevonden, na al die kilometers, zal je best wel goed slapen, ik wens je een goede nachtrust toe, en voor morgen gezond weer op, mooie kilometers voor morgen, en weer leuke ontmoetingen, gr. anneke w

  • 14 Augustus 2015 - 06:58

    TINY VAN MIL.:

    GOEDE MORGEN TINEKE.

    GEZELLIG DAG BOEK SCHRIJF JE+DAT JE VOORZICHTIG BENT,EN GENIET VAN VOORAL KLEINE DINGEN (ZOALS DAT SLAAP ZAALTJE)IK HAD JE GEZICHT WEL EENS WILLEN ZIEN.

    IK VIND HET TOCH ERG KNAP,DAT JE WEER MET ZOVEEL BEPAKKING DE CAMINO LOOPT.
    EN BEN HEEL TROTS OP JE.

    WE HEBBEN HIER OOK SPAANSE TEMPERATUREN,GEEF MIJ MAAR HOLLANDSE!

    LIEVE TINEKE,IK LOOP VANDAAG WEER EEN STUKJE MET JE MEE.

    LIEFS VAN JE PEET TANTE.

  • 14 Augustus 2015 - 10:23

    Ria G:

    Tineke, net je laatste berichten gelezen, mooi dat het zo goed gaat! Je stukjes geven een aardige inkijk in je belevenissen, mooi verhaal over je logeeadressen!
    Bij ons is het deze week ook een soort herberg, dinsdag, woensdag, donderdag en vandaag zijn er steeds kleinkinderen bij opa en oma.
    Tineke weer een goede wandeldag, in gedachten wandel ik met je mee ....
    Liefs, Ria

  • 14 Augustus 2015 - 17:45

    Sjaak & Leida?:

    Hoi Tieneke
    Ik snapte eerst niet hoe de vernieuwde site werkte maar daar ben ik nu achter.
    Leuk dat je het naar je zin hebt en dathet een mooie maar ook zware tocht is. We vinden het knap dat je dit doet.we wensen je een leuke en fijne verdere wandeling!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 53506

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: