Casa Fernanda - Reisverslag uit Poiares, Portugal van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Casa Fernanda - Reisverslag uit Poiares, Portugal van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Casa Fernanda

Blijf op de hoogte en volg Tineke

14 Augustus 2015 | Portugal, Poiares

Ben om 7 uur weer op pad. Heb Piet Paulusma net gemist gisteren, maar het is wederom rustig wandelweer.
Gisteren af en toe de plu op en s avonds was het eigenlijk koud.
kom ik na n uur wandelen n gehuchtje binnen dat vol hangt met slingers en overal muziek in de straten. n terrasje dus koffie dan maar.
Het meisje aan de bar zegt ,voor zover ik begrijp, dat er 3 dagen feest wordt gevierd.
Als ik verder ga, ligt er in het midden van de weg een groot langgerekt spoor van bloemen en bijna aan het eind daarvan een groot hart van bloemen, ik sta het eens te bestuderen en zie dat er in het midden een woord staat: Maria......
.......als ik er al niet aan gedacht zou hebben, doe ik het nu wel.......

Ook vandaag is het lekker rustig op de route...neem veel tijd om om me heen te kijken, om te draaien , foto te maken. het is niet alleen goed voor mijn lijf, vooral voor de voeten.

zit ergens een broodje te eten, komen mama Giovanna, de Italiaanse, en haar dochter Laura aan lopen. ze willen tot Ponte de LIma, 35 km. zonder bagage dan.
Ik heb iets minder haast.

De weg is soms ook gewoon link, over een autoweg zonder vluchtstrook.
Ieder keer voor de bocht maar oversteken om gezien te blijven . NIet leuk.

Heb de Ponte de Tabuas overgestoken en in mijn boek gelezen dat niet te ver hier vandaan een albergue, Casa Fernanda, is. Die lijkt me aardig, volgens de beschrijving.
Onderwijl toch redelijk klimmen, als ik denk dat ik eigenlijk zou willen stoppen voor vandaag is daar ineens links van de weg Casa Fernanda.
de entree is aardig, verder oogt de tuin rommelig.
Maar achter het huis ziet het er te gek uit. Hier hoef ik niet lang over na te denken, hier blijf ik voor vannacht.Een slaapzaaltje met 2x 5 bedden

Er is 1 Hollandse dame/meisje Anouk. Zij was hier vorig jaar ook.
ik word gelijk uitgenodigd voor de lunch; warme lunch. In de keuken met gek.aardappels, soort sperciebonen en peulen en wijn.
Maar eerst water!!!
Heb veel vocht nodig na zo`n tocht!!!

Uitgerust, wasje gedaan en zit nu aan de keukentafel met de laptop van dochter dit te schrijven.....

Heb mooie/leuke foto,s maar die mogen jullie erbij denken

Internet is overal niet best, misschien een teken dat ik ook dat los mag laten....

lieve groet Tineke,
hier kennen ze wel Martina, geen Tineke


  • 14 Augustus 2015 - 17:39

    Maria:

    Hoi Tien,

    Volgens mij is je wandeling tot nu toe precies wat je ervan gehoopt had!
    Tja, en het leven hangt van toevalligheden aan elkaar; morgen de 15e, ik zou maar weer gewoon een lekkere lange wandeling maken, en wie weet wat er nog meer op je pad komt.
    En genieten, dat vooral!
    Dikke kus van je schoonzus.

  • 14 Augustus 2015 - 17:44

    Ria:

    Hoi Tineke, wat leuk om jou verslagen te lezen over wat jij mee maakt. Geweldig die spontane gastvrijheid van de mensen daar. Slapen in een trouwzaal, doen weinig mensen jou na. Succes met je verdere tocht. Ik blijf je verhalen graag lezen.

  • 14 Augustus 2015 - 18:25

    Marcel:

    Hoi Ma,

    zo te lezen geniet je er wel van.
    Alles lekker op eigen tempo, even heel iets anders.
    Beetje doorzettingsvermogen heb je wel nodig, maar dat zit bij jouw wel goed.
    Fijn dat je steeds zulke goede logeeradressen vind.
    Het lijkt me niet zo ontspannen lopen over zo'n autoweg, maar over het algemeen zal het wel goed te doen zijn neem ik aan.
    Je komt in ieder geval op plaatsen waar wij niet zo snel zullen komen.
    Mooi avontuur!
    Leuke foto's trouwens gisteren ( die tomaten zagen er niet echt best uit ).
    Geniet er nog van, en zet hem op!

    Veel liefs, Marcel, Renate,
    Loek ,Niels en Chris

  • 14 Augustus 2015 - 21:40

    Joke:

    Tineke, wat kan je toch leuk schrijven, ik zit helemaal in jouw verhaal. Morgen is toch iets met Maria Hemelvaart, dat was vroeger een zondag......met z'n allen naar de kerk.......

    Wij lopen in een lange, lange rij, in de wandelpas voorbij...........
    groetjesssssssssss

  • 14 Augustus 2015 - 22:00

    Anneke W:

    hoi tineke, gelukkig ben je veilig aangekomen op je slaapplek, dat is zeker niet prettig lopen op de vluchtstrook, wat fijn, dat je een heerlijke warme lunch kreeg aangeboden, dat geeft je weer een hoop nieuwe energie, tineke ik wens je morgen weer een fijne goede tocht toe, gr. anneke w

  • 14 Augustus 2015 - 22:54

    Jeannette:

    Olá Martina,

    Zo te lezen gaat het goed met je wandelen en heb je het prima naar je zin. Leuk dat mensen je ook aanspreken onderweg. Veel plezier verder en als het te stil wordt en je hebt niemand om mee te praten.........ga dan maar zingen, want dat lukt jou ook goed:).
    En omdat je Piet Paulusma gemist had krijg je deze keer van mij een spreuk:
    Wie durft te verdwalen vindt nieuwe wegen!

    Grande beijo, Jeannette

  • 15 Augustus 2015 - 18:48

    Trees:

    Hoi Tinek,
    Inderdaad, veel vocht voor je tocht! Weet je nog :)
    Zo te lezen heb je het bar naar je zin. Ik wens je nog veel plezier bij je verdere wandeltocht.

    Groetjes Trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 53607

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: