De camino - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu De camino - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

De camino

Door: TinekeSantiago

Blijf op de hoogte en volg Tineke

15 Mei 2012 | Spanje, Los Arcos

Vandaag alweer dinsdag; een week op pad.
Gisteren, 14 mei, begon mijn wandeling in Puente la Reine. Om half zes wakker , nog een uurtje erbij en om half 7 uit de veren.tas weer inpakken en in de bar van auberge Jakue ontbijt genomen voor 4E.
7.30 op pad naar Estella
Vertrek was best pittig, redelijk vlak, maar toch gemene klimmetjes erin.
Door het plaatsje Ciraqui en Maneru, kofiiestop op een leuk pleintje.
Net op pad, kwam ik in een leuk hofje, waar een kunstschilder bezig was muren te beschilderen.
Weer op pad, mooie Romaanse brug over met daaronder een heerlijk verkoelend beekje. Schoenen en sokken uit en lekker even zitten. Viel mijn camera in het water, sufferd.
Ik nam mij voor me er niet over te stressen, op de camino komt het vast weer goed....
Verder naar Villafuerta ,in de grote kerk kreeg ik van een lief omaatje een stempel in mijn credencial. Ongeveer half drie kwam ik samen met Anne in Estella aan. Naar de auberge paroccial, maar die was toch wel ranzig. Door naar een andere. Die vonden we. Half 10 in bed in een volle slaapzaal. Slechte nacht....
Vanmorgen,, 15 mei, begonnen mensen al rond vijf uur met plastic tassen te rommelen.
Anne en ik startten wat later en om 7 uur gingen wij op pad naar Los Arcos.
We lopen nu van de provincie Navarra de provincie Rioja in. Al lopende lijkt het wel of ik door de graanschuur van Europa loop. Alle dagen heb ik kilometers graan, koolzaad, erwten enz. rondom mij gezien. Nu gaat het landschap toch veranderen en kom ik de eerste wijngaarden tegen. En met de verandering van het landschap verandert er bij mezelf ook gaandeweg iets. Ik ben echt op weg op mijn camino..een andere wereld. Hele einden loop ik alleen. Dan spreek ik weer eens een Braziliaan, Spanjaard( in Engels helaas) Fransen.
Zit nu in een aubergue, la casa de Austria, geleid door Oostenrijkers. Geinige plek. Heb net de was gedaan in een gootsteen, daarna buiten door een ouderwetse wringer gehaald en op het algemene droogrek gehangen.
So far.

  • 15 Mei 2012 - 15:04

    Nel:

    Buenas tardes Tineke.
    Heel bijzonder allemaal! Laat je niet verleiden door het zien van al die heerlijke wijnen!
    Succes met tu camino mañana!
    Groetjes Mart en Nel

  • 15 Mei 2012 - 15:08

    Geertzet:

    Balen van je fototoestel,kan je wel foto's met je telefoon maken?
    Misschien doet hij het later weer.......
    Groet Geert

  • 15 Mei 2012 - 15:56

    Trees:

    Hoi Tinek,

    Lekker getennist vanmiddag, gelukkig was het droog en zelfs een beetje zon. Bij jou is het in ieder geval mooi weer zo te zien. Wat jammer van je fototoestel!
    Succes en slaap lekker vannacht,
    groetjes Trees

  • 15 Mei 2012 - 16:20

    Annek(e):

    Hoi stoere zus,

    Net terug uit Parijs, heb ik direkt mijn mail gekeken. Ik was zo benieuwd hoe het je vergaat. Als het niet zo'n ontzettend eind lopen was, zou ik er ook zin in krijgen. Je ziet zoveel onderweg en je spreekt allerlei mensen. Lijkt me ontzettend leuk.
    Nou Tien, blijf zo doorgaan.
    XXX Annek

  • 15 Mei 2012 - 16:42

    Vul Hier Je Naam In.:

    Hoi Tineke,

    Al 1 week gewandeld en tot nu toe heb je er veel plezier in zie ik.
    Geen blaren?
    Heerlijk zo in de natuur!
    Misschien kan je onderweg nog wat buitenlandse vakantie adresjes scoren.
    Veel plezier in de verdere tocht

    Susan
    Vul hier je reactie in...

  • 15 Mei 2012 - 17:02

    Ome Henk:

    Wat is het daar mooi die druiven plantage schitterend. Wil het verder een beetje met lopen het stijgen is wat anders dan vlak maar dat weet je inmiddels. Hier gaat het prima lekker weer 12 graden en wind ik zweet eindelijk niet zo veel. Tante To gekeurd voor rijvaardigheid. Totaal volgens de arts geen restschade. Maar die leeft niet met haar. Ik weet niet eens of het op deze manier bij jou komt laat het even weten anders zit ik voor de hele wereld voor joker.Kxxxxxxxs

  • 15 Mei 2012 - 17:13

    Sjaak & Leida:

    Tineke ik vind het knap hoor deze tocht te maken we wensen je strekte
    ben je weer terug alsjoop zijn verjaardag viert?
    gr Sjak & Leida.

  • 15 Mei 2012 - 17:39

    Ria:

    Wat een leuke verhalen en foto's. Is je fototoestel eigenlijk nog goed uit de strijd gekomen? Op naar je volgende wandeldag. Ik blijf je volgen.
    Groetjes Ria

  • 15 Mei 2012 - 17:54

    Nicolet:

    Hoi Tineke,
    ik kreeg van Geert je site door.
    Heel veel succes en geniet ervan!!
    Ik doe het je niet na!!
    groeten Nicolet

  • 15 Mei 2012 - 18:24

    Hanneke:

    keep on smiling

  • 16 Mei 2012 - 10:25

    Maria:

    Hoi Tinus,
    Zoals je ziet kan ik je al weer volgen; je kunt er beter alleen geen beeld bij hebben, haha!
    Hoe is het afgelopen met je camera, heeft ie het overleefd?
    Ik vroeg me ook af hoe het met de voetjes gesteld is, blaren.................?
    Wandel ze.
    Liefs, Maria

  • 16 Mei 2012 - 18:30

    Mariëlle:

    Prachtige foto's!
    Leuk verhaal, doet je camera het weer?
    liefs.

  • 17 Mei 2012 - 11:13

    Ed:

    He Tien,
    weer op weg? Hemelvaartdag; ff in de 1e versnelling vandaag; Barry 6-6 toernooi; morgen zelf bedr.voetbal. Maria bont en blauw; wie mooi wil zijn moet pijn leiden! maar..staat weer op eigen benen en beterende hand.
    Jij maakt zo nog eens wat mee; is misschien ook pijn leiden, maar doet wel indrukken op. Ik denk dat je veel mensen warm maakt om eens iets anders te ondernemen. Zie je plaatjes wel weer voorbij komen en je mondiale ervaringen. Succes.

  • 18 Mei 2012 - 06:42

    Femke:

    dag tineke,
    ik ben bij mijn oma ,
    ik heb je verhaal gelezen
    ik vind het heel knap van je.

    ik ga mijn werkstuk nu doen.
    ik wens je veel succes met lopen .
    groetjes van oma en femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 53630

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: