Eindelijk....vertrek naar Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Eindelijk....vertrek naar Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Eindelijk....vertrek naar Porto

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

10 Augustus 2015 | Portugal, Porto

Wat een geweldige wandeling heb ik vandaag gemaakt.
Maar eerst even nog terug naar gisteren;
Was om half 9uit de veren, nog wat dingetjes doen en om 9.45uur in de auto. Nog ff tanken en op naar Eindhoven.
Bij het inchecken komt geen mens meer aan te pas, alles mag je zelf doen!
Dan nog even koffie samen en daarna naar de gate.....dikke,dikke kus voor Joop (rustige Joop) en een laatste zwaai.
Toch een paar kleine tranen; dit is mijn eerste keer Alleen vliegen!
13.15uur in de lucht en om 14.50(Portugese tijd) landen we.
Wachten op de rugtas; dan mijn dagrugzakje ook daarin en eerst maar eens een kop koffie en een meegebracht broodje.
Dan op zoek naar de metro, heb thuis alles al uitgepluisd, en na 50 minuten bij halte Bilhao eruit. Best wel spannend....
Op zoek naar kathedraal Se, want daar ga ik mijn credencial halen.
Zie zowaar 2 pelgrims, dus even erop af. Ze zijn Duits, misschien kom ik ze nog tegen komende dagen.
Dan hang ik mijn Jacobsschelp op mijn tas met nog een paar gelukspoppetjes en hartjes (gekregen van Ria)

Daarna op eigen navigatie/ kaart mijn, reeds geboekte hostel zoeken. Dat lukt en rond zes uur zit ik op mijn bed in een kamer van 4 stapelbedden.
Er zijn al 2 Braziliaanse studentes. Even douchen, stikheet vandaag. Daarna probeer ik mijn telefoon op Portugese tijd te zetten, maar dat lukt me niet zo, dus vraag het een jongeman op de kamer. Hij is Australisch en met zijn hulp lukt het.
Dan op zoek naar een eettentje en loop een stuk de Douro af.
Daar vind ik een alleraardigste "tent". Vroeger een wijnkelder geweest. Armazem heet het.
Er zitten nu allerlei kunstenaars in en je kunt er dus eten.
Daarna nog wat rondgekeken en terug naar het hostel in de rua Belmonte.
Morgen wil ik vroeg op weg....weg uit dit veel te drukke, maar wel mooi Porto






  • 11 Augustus 2015 - 20:06

    Ed:

    Hè Tineke,
    Andere camino, je ga je niet alleen voelen toch? Je hebt natuurlijk die drukte van de familiedag nog in je koppie zitten!
    Ff je draai vinden. Succes met de voortgang. Gr Ed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 53565

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: