Toch nog weer een keer op weg - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Toch nog weer een keer op weg - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Toch nog weer een keer op weg

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

22 Mei 2023 | Nederland, Bleiswijk

Heb ik toch ineens een ticket geboekt om naar Porto te vliegen. Oeps. Die camino bleef natuurlijk aan me trekken. Wilde voor corona en inmiddels zijn we drie jaar verder. Áls ik nog een keer wilde, moest het nu gebeuren. Dus wat trainingsrondjes gelopen met wat kilo’s in de rugtas. En dat ging.

Was ik vandaag drie weken geleden op de koorrepetitie en zongen we het lied: ik ga op reis …al weet ik niet waarheen….maar ergens stond geschreven dat ik deze weg moest gaan……

Dat kwam binnen; dat lied was voor mij bedoeld, zo voelde dat. Én was het zetje dat ik nodig had.

Dus morgenvroeg om 6.55 vertrek ik vanaf Schiphol via Madrid naar Porto. In 2015 liep ik al eens van Porto naar Santiago, maar nu ga ik de route langs de kust volgen.

Ik ben er klaar voor en ik laat het maar gebeuren.


  • 22 Mei 2023 - 21:30

    Leo En Joke:

    Tineke, wat leuk dat we jou kunnen volgen. We wensen jou een hele goede reis toe. Gelukkig heb je nieuwe wandelschoenen gekocht. Veel liefs.


  • 22 Mei 2023 - 22:35

    Thea Persoon :

    Een streling zonder wind

    In het vroege voorjaar

    waar hemelse geuren

    zich vermengen

    met lente luchten

    Waar kiezels rollen

    onder afdalende schoenen,

    waar tasriemen schouders

    belasten en zweetdruppels

    hun weg zoeken

    tussen schouderbladen

    Waar alleen zijn

    geen eenzaamheid is

    Daar waar zielen

    elkaar ontmoeten

    in een fluistering

    een strelling zonder wind

    [e-a9]Thea Persoon van den Enden

    Buen Camino lieve Tineke


  • 23 Mei 2023 - 07:25

    Eunice:

    Wat mooi Tineke! Fijn om je te kunnen volgen op deze manier. Heel veel goeds gewenst op jouw pad!


  • 23 Mei 2023 - 10:42

    Teun En Klazien:

    Ben ik weer te laat zeg, vanmorgen ben je al voor zeven uur van Schiphol vertrokken, met misschien wel nieuwe schoenen aan je voeten!

    Jawel, elke gram gewicht in je rugzak is er 1 he!? Je zal wel erg vroeg van huis gegaan denk, maar dan duurt je reis alleen maar langer!

    Wij wensen je een ontzettend mooie reis toe met heel veel dierbare indrukken en ... veel plezier!

    Geniet er van! Wij gaan genieten van al je mooie verhalen!

    Groetjes,


  • 23 Mei 2023 - 12:12

    Irma:

    Lieve Tineke

    Het zat al een tijdje bij je te kriebelen.

    Dapper dat je nu toch de stap gezet hebt.

    Ik wens je onwijs veel mooie nieuwe ervaringen en levenswijsheden en natuurlijk veel wandelplezier.

    Lieve Groet Irma


  • 23 Mei 2023 - 22:24

    Tineke Van Der Knaap:

    Wat een leuke, lieve aanmoedigingen zie ik hier. En Thea, wat een mooi gedicht. Ook jij bent een pelgrim; je verwoordt het super. Pure poëzie.

    Dank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 53647

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: