Op eigen benen - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Op eigen benen - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Op eigen benen

Door: TinekeSantiago

Blijf op de hoogte en volg Tineke

13 Mei 2012 | Spanje, Puente la Reina

De eerste dag dat ik zonder de boys op stap ga.
Was gisteren toch een vreemde avond; moest opnieuw mijn draai proberen te vinden. De stad was veel te druk, had daar geen zin in. Pizza gekocht en boven in een keuken opgewarmd, slappe hap, niet lekker. Daar zat Anke, een Hollandse, zijn samen nog een kop koffie wezen drinken en vroeg in bed. Lang rumoerig met veel jongeren, bed met een enorme put, dat elke keer als mijn bovenbuurman zich omdraaide, enorm kraakte en bewoog.
Vanmorgen om half zes eruit. Op mijn gemak mijn tas weer ingepakt en boven in de keuken mijn broodje gesmeerd en opgegeten.
Om 6.50 op pad. De tas voelt zwaar, te zwaar aan. Voor het eerst al het eten en drinken in mijn eigen tas, nu mijn pakezels weer in Holland zitten!.
Een en ander weer anders ingepakt en verder.
Vandaag de beklimming naar de Alto del Perdon-ongeveer 800 mtr hoog. Dit is een pelgrimsmonument, een groep ijzeren silhouetten. Beklimming was goed te doen, toch steeds stil staan en achterom kijken om toch te genieten van het uitzicht. Boven aan gekomen, stormde het gewoon. Maar wat was ook dit weer geweldig. Overal om mij heen zicht op de Pyreneen, fenomenaal.het leek wel een schilderspalet.
Hectaren golvende tarwevelden, gele koolzaadvelden.
Kwam trouwens mister. myagi(zo noem ik hem maar) weer tegen. Dat is het Japannertje dat in Orisson naast mij sliep. Geinig mannetje. Hij spreekt gebrekkig Engels, hebben foto's van en met elkaar gemaakt.en toen weer verder.de afdaling was intensief met alleen maar keien en kiezels.Daarna door een paar kleine dorpjes Uterga en Muruzabal. Daar kwam ik op een terras de Duitse Helga- ook van Orisson- tegen.die had wat mankementen.

Heb hier ook nog een kaart, die ik van Robert had gehad, open gemaakt. Een kaart, omdat het vandaag moederdag is. Ook weer zo'n leuke verrassing.


Om drie uur de eerste de beste albergue gepakt. Daar zat zowaar de Hollandse Anne, waar we de eerste dagen regelmatig mee optrokken. The family was weer compleet.
De wifi is perfect hier, straks nog wat foto's plaatsen via de vaste pc.
Heb inmiddels kontakt met mijn Joop gehad en met. marcel enz. Fijn dat hij weer bij zijn gezinnetje is. Straks nog even met Robert kontakten.
Een heel verhaal zo.morgen naar Estelle, 22 km.
En nu even met de benen in de lucht.
Ciao en muchas gracias voor alle leuke reakties.

  • 13 Mei 2012 - 15:11

    Jeannette:

    Weer een leuk verhaal, Tien. Succes morgen. Ik hoop voor jou dat die 22 km. een beetje vlak zijn.

  • 13 Mei 2012 - 16:53

    Nel:

    Hoi Tineke.
    Even wennen zonder Marcel en Robert, maar het ga je lukken! Heel veel succes en genieten van al het moois.
    groetjes Nel

  • 13 Mei 2012 - 17:32

    Klaas En Renske:

    Topppie Tineke!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Succes morgen.

  • 13 Mei 2012 - 18:04

    Irma:

    Ha Tineke

    Wat een prachtige plaatjes laat je ons zien.
    Nu alleen, nou ja alleen??....verder.
    Kan me voorstellen dat even het vertouwde van je jongens om je heen weg is, maar dat went ook weer.
    Doe je best, leuk om je te volgen .
    Zet 'm op!

  • 13 Mei 2012 - 18:26

    Greta:

    ja dat zal wel even wennen zijn nu je alleen bent. Nou ja alleen. dat valt wel mee begrijp ik. leuk hoor dit ontmoetingen en prachtige foto's.
    geniet er van

  • 13 Mei 2012 - 18:31

    Marion:

    Ha Tineke, wat een geweldige verhalen, je geniet, klasse. Je verhalen over keien en kiezeltjes doet me een heel klein beetje denken aan Andalusie...maar dat was natuurlijk niets vergeleken bij deze reis.
    Slaap lekker voor straks en morgen is er weer een nieuwe dag, succes !
    Kop op, je kan het, liefs Marion.

  • 13 Mei 2012 - 19:45

    Gitty:

    Hoi Tineke, wat een mooie verhalen heb je al geschreven. Het ontroerde me hoe je over je jongens schreef ! En nu alleen op stap, het gaat je lukken, dat weet ik zeker. Heb je nog iets aan al dat trainen gehad? Het is daar wel n stuk warmer dan toen wij samen liepen. En ook een stuk droger tot nu toe,zo te lezen!.:)
    Ben erg benieuwd wat je nog meer allemaal gaat meemaken.
    We blijven je volgen.
    Groetjes Gerard en Gitty

  • 13 Mei 2012 - 20:36

    Trees:

    Nou Tinek, het is vast wel even wennen zonder de jongens verder te gaan, maar het gaat jou vast wel lukken. Je hebt ook mooie foto's geplaatst. Leuk om te zien.
    Succes en de groetjes van ons allemaal!

  • 13 Mei 2012 - 21:00

    Reinout:

    Respect!

  • 14 Mei 2012 - 06:48

    Leny:

    Tineke, wat een leuke verslagen , ik zie het zo helemaal voor me hoe jij daar aan het bikkelen ben maar ook tegelijkertijd aan het genieten !!
    Nog veel succes op je verdere reis.
    groetjes Toon en Leny

  • 14 Mei 2012 - 08:02

    Gemma Vredeveldt:

    Ha Tineke,

    leuk om wat van je te horen af en toe! Gaat het goed in je uppie? Wat lief van je zoons om je op weg te helpen zeg! Zet 'm op, ik leef met je mee!
    Veel groeten van Gemma

  • 14 Mei 2012 - 09:45

    Kerkkantoor Bleiswij:

    Hoi Tineke,

    We volgen hier met belangstelling je wandelprestatie!
    Leuk om je verslagen te lezen!

  • 14 Mei 2012 - 15:04

    Mariëlle:

    Ha Tien, ja je zult ze best wel even missen je jongens!! Dan kom je jezelf wel weer even tegen!! Maar, wat een prachtige foto's, wat een ruimte!! Dan voel je je best klein denk! Als ik het zo lees kom je ook hele gezellige en bekende mensen tegen.
    Geniet ervan!!
    Veel liefs,
    Mariëlle

  • 14 Mei 2012 - 17:01

    Geertzet:

    Hoi Tineke
    Hoop dat je draai gevonden hebt ,zo zonder je pakezels.Geniet iedere dag weer van je liveverslag en leef erg met je mee.

    Bon camino

    Geert

  • 14 Mei 2012 - 17:20

    Ria:

    Leuk om je belevenissen te lezen.
    Fijn dat je zoons mee geweest zijn.
    Ook al zal je ze nu missen.
    De foto,s geven een idee wat je onderweg ziet.
    Hou vol. Ik wens je, lekker weer, weinig wind en gezellige mede wandelaars toe

  • 14 Mei 2012 - 17:52

    Hanneke:

    Hi Tinus,

    Wat een prachtige foto's. Ik zie de klaprozen al in aquarel! Leuk dat je iedere keer dezelfde mensen tegenkomt. Het aankomen is dan lekker vertrouwd. Hou je taai.

  • 14 Mei 2012 - 18:44

    Anneke W:

    hoi tineke,

    als ik je verslagen leest, zie ik het allemaal voor mij, wat je allemaal meemaakt, ziet en doet.
    nu zitten de dagen erop, dat marcel en robert met je hebben meegelopen, nu alleen op reis, maar dat gaat je zeker lukken, ik wens je heel veel plezier en succes toe,

    lieve groetjes van anneke w

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 53515

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: