even pauze - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu even pauze - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

even pauze

Door: TinekeSantiago

Blijf op de hoogte en volg Tineke

25 Mei 2012 | Spanje, Boadilla del Camino

was dus gebleven in Torjadas. Dat was dus een zeer sobere toestand, de albergue.Geen dekens, dus kroop met al mijn kleren aan in mijn lakenzak. Nog koud.
23 mei om 7.00uur op pad en bij het dorp Rabe de las Calzadas kreeg ik gezelschap van een luxemburger, die liep een uurtje met me op. Sprak Engels op een Franse manier ( net als bij Hallo hallo), moest ik wel om grinniken.
Kreeg toch behoorlijk last van mijn linkervoet en zei dat hij maar door moest. Door naar Hornillos del Camino en Arroyo san Bol. In het veld mijn broodje gegeten met een groepje Duitsers. Moest s-middags veel pauze nemen vanwege mijn voet.
Aangekomen in Hontanas, de eerste albergue genomen El Puntido, was een goeie.
Ontmoette weer de juiste persoon, dat was Sandy uit Nieuw Zeeland en had het bed naast mij. Zij vertelde dat zij haar bagage elke dag liet vervoeren door een koeriersbedrijfje, omdat zij last heeft van artrose. Dat was een idee, dus voor morgen afgesproken mijn rugzak ook te laten vervoeren. Zou mijn voet misschien ten goede komen. S'avonds met Sandy, Hollandse Moniek en Holl. australier John gegeten en daarna gelijk in bed. Aardige dip.
24 mei toch vroeg op, omdat het weer aardig warm zou worden.
Het eerste uur niemand voor en niemand achter me, alleen 2 leuke vogeltjes die steeds voor me uitdansten.
Het zou dus een vlakke etappe zijn, met 1 hobbel. En die hobbel was ongeveer 950mtr hoog. Steeds kijkend, waar ik loop, viel het me op hoeveel duizendpoten er voor mijn schoenen liepen. Betekende dit iets?? Heb er maar een foto van gemaakt. Boven op de Alto de Mostelares weer een geweldig uitzicht. Schoenen uit en lang pauzeren. Ontmoette daar een jonge Hollandse knul Robert, afgestudeerd bouwkundige, met een verhaal en Moniek, van de vorige avond.
Afdalen , wordt gepasseerd door een koppel op een fiets; achter op hun jack de tekst: just married, 19 mei2012. Da's ook een manier om je honeymoon te vieren.
In Puente Fitero broodje gegeten , weer met Moniek, en verder. Komt ineens John, de Australier naast me lopen en dat ging een poosje goed, maar gaf toch aan dat hij maar verder moest, omdat ik erg last kreeg weer.
Echt mijn eigen tempo, zeker nu.misschien morgen maar een vrije dag nemen, hoe moeilijk dat ook is.
Had mijn tas naar de albergue En el camino laten sturen en inderdaad, bij binnenkomst zag ik mijn rugzak al staan, mooi. Hospitalero is Eduardo Merino
Wat een geinige plek en alleraardigste hospitalero.( voor de a.s.caminogangers: dit is een echte aanrader)
Hier was ik mijn dipje gauw vergeten,heerlijk gegeten.
Vandaag dus tijd, best moeilijk als je alle andere pelgrims weer op pad ziet gaan. Maar ook dat hoort bij de camino,
Camino is lachen, maar camino is ook pijn.
Hoop voor morgen het allerbeste en vertrouw daar dan ook op.
Jullie allemaal een fijn, heb begrepen zonnig, Pinksterweekend.
So far


  • 25 Mei 2012 - 07:36

    Thea:

    Wat een mooie verhalen, ik denk vaak aan je. Nu even een dipje, maar vertrouw er op dat het goed komt, dus geniet vooral van je vrije dag. We blijven je volgen en genieten op afstand met je mee.

    Liefs

  • 25 Mei 2012 - 09:51

    Mieke:

    Ha Tineke,

    De camino is net als het leven he, af en toe een hobbel nemen. Dat ervaar je nu ;je bepaalt zelf je tempo en de invulling.
    Een rustdag is vast en zeker goed voor je, en wat is 1 dag op al deze weken?
    Leuk om je verhalen te lezen, en je reis te volgen.
    Succes weer , en groeten uit een warm Bleiswijk.

  • 25 Mei 2012 - 10:57

    Ingrid:

    Wat doe je het goed, Tineke! Het is leuk te lezen wat je beleefd en hoe je het dan oplost. Ook nu komt het goed, je kent de reclame toch, komt goed schatje! Hou je taai en geniet van je vrije dag!

  • 25 Mei 2012 - 10:57

    Eline:

    Geniet van je rust Tineke! Meer dan verdient na alle verhalen vind ik!
    En sterkte met het voetje.

    Groetjes uit een heel zonnig Den Haag! Lekker bakken op het strand zo, lui he.... ;)


  • 25 Mei 2012 - 11:39

    Piet En Wil:

    Hoi Tineke,
    Ik lees met veel plezier je verslagen.

    ik zou zo weer een dag met je mee willen lopen.
    Een rustdag er tussendoor kan ook geen kwaad.
    Het beste met je voet en geef nooit op.

    Hartelijke groet vanuit een tropisch Westland,
    Piet en natuurlijk ook van Wil


  • 25 Mei 2012 - 13:53

    Viviène:

    Lieve Tien,

    Behoorlijk pittig, maar dat wist je al. Neem vooral de tijd, luister naar je lichaam. Herinner je, dat je nooit alleen bent, toch?! Rust goed uit, zodat je voetjes de volgende uitdagingen aan kunnen.
    Veel liefs, V&P.

  • 25 Mei 2012 - 15:33

    Gitty:

    Hoi Tineke
    Wat vervelend van je voet. Nu dus even rust, wie weet wat dat je dan weer brengt. Maar hopelijk gaat het toch snel weer over en heb je een fijne "rust"dag gehad. We blijven je volgen!!!
    Wat zijn je foto's trouwens prachtig. zo scherp. Je hebt een mooi toestel gekocht. Heel veel succes met je camino en groetjes ook van Gerard.

  • 25 Mei 2012 - 18:15

    Joke V:

    Ola Tineke,

    Een dagje rust is goed voor je. Het leven is toch hollen en stilstaan......Fantastisch je verhalen! Beterschap hoor!

  • 25 Mei 2012 - 18:30

    Anneke W:

    wat een geluk elke keer, dat je de juiste mensen tegenkomt, dat geeft je toch een beetje steun en moed om verder tegaan, goed van je, dat je je eigen tempo aanhoud, ik wens je het allerbeste toe met je voet, een dagje rust zal zeker wonderen doen, tineke ik wens je hier vanuit het zonnige holland alle goeds toe

  • 25 Mei 2012 - 20:22

    Leny:

    Tineke, we hebben er met ons allen vertrouwen in dat je je einddoel bereikt al is het met een zere voet!!
    Heel veel succes op je verdere pad.
    groetjes Toon en Leny

  • 25 Mei 2012 - 20:47

    Piet (en Annie):

    Ola Tineke,

    Wat geweldig stoer dat je deze uitdaging aangegaan bent!.
    Veel plezier!...en succes met het bereiken van de eindbestemming.
    Groetjes uit Naaldwijk

  • 25 Mei 2012 - 21:09

    Barbara:

    Hoi Tineke,
    Het is ontzettend leuk om je verhalen te lezen. Zo leven we nog meer met je mee. Hopelijk heb je dagje rust je vandaag goed gedaan en lukt het morgen weer beter met je voet. Ik heb bewondering voor je !! Succes met je verder reis naar Santiago. Zet hem op !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 53547

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: