Dagje Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Dagje Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Dagje Leon

Door: TinekeSantiago

Blijf op de hoogte en volg Tineke

30 Mei 2012 | Spanje, León

Vandaag 30 mei loop ik het eerste uur met 2 Spanjaarden op, die in dezelfde albergue zaten als ik. De een heeft een zoon in Londen wonen, dus wisselen we wat Engels en Spaans uit. Na een uur laat ik hun gaan, moet toch mijn eigen tempo aanhouden. Kom nu in de voorstad van Leon . Daar loopt voor me een vrouwtje uit Zuid-Korea. Zij sliep ook op dezelfde slaapzaal afgelopen nacht. Ik loop met haar op, ze loopt zeer langzaam, is al 4 weken met de camino bezig en toch krijgen we een aardig gesprek. Ze heet Cheungeun Lee, maar heeft zich voor de camino de naam Joy gegeven.
Eerst natuurlijk een praatje over Guus Hiddink, een soort nationale held in Zuid-Korea.
Dan vertelt ze dat haar zoon vorig jaar de camino heeft gelopen; haar man wilde deze camino ook met haar lopen, maar bleef toch thuis, omdat hij geen brood enz. wilde eten. Zij eten 3 maal per dag rijst. Dus ging ze alleen; wat moedig. Natuurlijk praten we ook even over Noord en Zuid-Korea.
Stel voor om koffie te gaan drinken, ze vertelt dat ze kunstenares is en laat iets op haar Iphone zien, ze maakt poppen. Maar niet zomaar poppen. Ze maakt poppen in Bijbelse voorstellingen en exposeert in Seoul. Daar woont ze in een flat 25 hoog.
(haar website gevraagd:www.cyworld.com/macahiya)
Lieve vrouw , ze is gelukkig om de camino te lopen.
Na de koffie gaan we ieder ons eigen weg; op zoek naar de albergue. Om half elf heb ik die gevonden en er staat al reeds een rij rugzakken voor de deur. aansluiten dus maar.
Om elf uur gaat de albergue open. Het klooster van de zusters van Santa Maria del Camino.
Ik zou willen dat jullie e.e.a. eens konden zien hier, het lijkt het oude Sint Hippolytusziekenhuis wel, maar dan met stapelbedden.
Dan de stad in en de kathedraal bezoeken, in de stad kom ik weer een paar " bekenden" tegen en we drinken wat.
Het caminogevoel is hier even weg, maar dat pakken we morgen weer op.

Joke, fijne verjaardag
En Ed en Maria heerlijk dat Noa nu bij jullie is, geef haar een dikke knuffel van mij.
Groet

• 30 Mei 2012 - 15:41

Leo En Carin:

Hoi Tineke,
    Wij hebben veel bewondering voor je prestatie,En gunnen jou deze verwerking van jouw droom van harte.
    Leuke foto's gezellig zo samen aan de koffie met wat lekkers.Nog even volhouden geniet ervan dit kan jou niemand meer afnemen. Succes weer morgen, Wij blijven je met veel intresse volgen. Liefs van ons

• 30 Mei 2012 - 17:16

Tiny Van Mil:

we zouden het zeker graag zien,want wij zaten lekker lux in de bus.
    Tien we hebben respect voor je doorzettings vermogen.
    Je ziet er goed uit,houwen zo,we willen een gezonde,mooie 60 jarige zien binnenkort.
    Lieve groeten uit maasdijk.

• 30 Mei 2012 - 17:42

Anneke W:

hoi tineke, wat leuk om weer wat foto s van je tezien, je staat er vrolijk en gezond op, zo tezien en telezen gaat het goed met je, wat maak je elke dag toch weer leuke dingen mee, en wat een variatie aan verschillende mensen, zo telezen kan je met iedereen wel een gesprek aangaan, ik wens je voor morgen en de andere dagen die komen gaan, heel veel succes en veel wandelplezier toe, ik maak een grote buiging voor jou

• 30 Mei 2012 - 18:27

Greta:

Hoi hoi,
    Leuk dat het gelukt is wat foto te plaatsen. Knap hoor al in Leon. Succes

• 30 Mei 2012 - 19:45

Nel:

Hablas mucho español? Que bien.
    Je kan je goed verstaanbaar maken in het spaans? Fijn dat het met de voetjes weer goed gaat en zo kom je steeds dichterbij je einddoel!
    Liefs van Nel

• 30 Mei 2012 - 21:11

Ome Henk, Lieve Tien:

Gisteren je reisverslag gelezen. Vandaag klink je veel positiever komt gewoon omdat je afleiding hebt. Niet denken aan basale hebbedingentjes die onze moeders als normaal ervaarden. Opstaan, na een paar keer een baby voeden, eten klaar maken, wassen, strijken, koken, De andere dag. Opstaan----------------------------Tien gewoon denken als je benen wat gaan voelen. De Heer zei geprezen. Een jonge vrouw die hier 5 weken mag lopen en genieten zoveel zien zo veel anderen om je heen. Change your mind. Ik heb even van de aanblik van tante To genoten. Ze kon het blijkbaar door haar leeftijd niet zo goed zien en lag met haar hoofd op de krant te lezen. Ze ligt nu in haar mandje en ik hoor ze genieten. Het is maar klein edoch, niet basaal het maakt me wel blij. Schitterend weer onze vaste mars door Ockenburg. Deze week gaan we samen krenten ook mooi. Ik doe gewoon alles wat ze zegt. Geen zorg. Gaat het verkeerd, ja---- maar jij hebt gezegd. Charlotte ons kleinkind zit voor 10 weken in Z Vietnam les geven. 40 graden en het leven is daar wat anders dan ze gewend is. En dan nog is Z Vietnam net als Z korea veel beter dan noord. Lieve kind houdt vol, kom heel terug. Wordt het helemaal zwaar denk dan aan ome Henk, lijkt het leven gelijk heel anders. We kijken uit naar je verjaardag uit 40 alweer wat gaat de tijd snel. Ik ga nog even free cellen tot ik slaap krijg. Doei.

• 31 Mei 2012 - 16:30

Aad En Lya:

Geweldig bedankt voor je mooie verhalen, We beleven alles weer.Na Leon is het niet zo ver meer!
    We konden ven niet reageren omdat we ook op reis zijn.We zitten in Coburg vlakbij de Tsjechische grens na een fietstochtje van 1000 km.
    We wensen je nog een buen camino
    en vooral genieten!
    Liefs Aad en Lya