En weer een ander bed - Reisverslag uit Murias de Rechivaldo, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu En weer een ander bed - Reisverslag uit Murias de Rechivaldo, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

En weer een ander bed

Door: TinekeSantiago

Blijf op de hoogte en volg Tineke

01 Juni 2012 | Spanje, Murias de Rechivaldo

Gisterenavond dus heerlijk gegeten, vegetarisch. Jullie hoeven niet in de war te zitten dat ik afval, want ik eet echt veel. Bij elke kop cafe con leche iets lekkers erbij en zo eet ik heel de dag door.
Vanmorgen "uitgeslapen" en om 7.30 op pad.
Om ongeveer 12.30 bereikte ik de stad Astorga. Redelijk grote, maar ook mooie stad met veel cultuur.De geboortestad van Gaudi. Op deze plek is dan ook het Palacio de Gaudi gebouwd.Ook het bisschoppelijk paleis is door Gaudi ontworpen.
Heb hier eerst eens een hele lange pauze gemaakt, want het was al behoorlijk heet. Kwam Sue uit Amerika weer tegen. Zij heeft twee keer kanker gehad en loopt nu met een vriendin, die in Parijs woont, een week een stuk van de camino. Bijzonder ook weer.
Soms neemt ze ook de bus.
Besluit toch nog een stukje te doen en om ongeveer half vier ben ik met 20 km in de benen , in Murias de Rechivaldos. Weer een sfeervolle albergue , Las Aquedas, met een heerlijk koele kamer.
Het is stik benauwd en inmiddels pakken zich al donkere wolken samen. Een flinke bui zou wel lekker opfrissen. Liefst natuurlijk vanavond of vannacht en niet morgen ( als ik het voor het zeggen heb)
Inmiddels doemen de contouren van de bergen voor me weer op en morgen wordt het dan ook weer klimmen.
So far





  • 01 Juni 2012 - 17:15

    Nico:

    Dag Tineke,

    Je gaat wel heel goed vooruit! Prachtig. Goed dat je over je ervaringen in de albergues schrijft. Kan ik mijn voordeel mee doen. Vandaag ben ik inmiddels 6 dagen op pad met Bart. Nog één wandeldag samen en dabn vliegt hij naar huis. Geen prettig vooruitzicht. We zijn nu net enkele kilometers voorbij Estella. Ook hier verschrikkelijk warm vandaag (35 graden). Ik blijf je volgen. Je bent dus al voorbij de helft. Dat moet je toch een enorm goed gevoel geven. Knap! Veel sterkte en hartelijke groeten,

    Nico

  • 01 Juni 2012 - 17:21

    Laurien:

    Hallo Tineke, wat ga jij als een trein zeg! Heb net Roberts pelgrimspaspoort erbij gepakt en je hoeft dus nog maar ongeveer 1/3. Fijn te lezen dat je 'veel' eet, dan hoeven we ons in ieder geval geen zorgen te maken om je gewicht. Ik duim mee dat de bui vanavond/vannacht valt, zodat je morgen droog en in minder grote hitte je camino kunt vervolgen!
    Robert is nu naar de voetbal, dus zijn aandeel in het duimen komt later vanavond.
    Mooi en voorspoedig vervolg van je wandeling! We zullen weer aan je denken, en extra ivm het klimmen.

  • 01 Juni 2012 - 17:22

    Laurien:

    Hallo Tineke, wat ga jij als een trein zeg! Heb net Roberts pelgrimspaspoort erbij gepakt en je hoeft dus nog maar ongeveer 1/3. Fijn te lezen dat je 'veel' eet, dan hoeven we ons in ieder geval geen zorgen te maken om je gewicht. Ik duim mee dat de bui vanavond/vannacht valt, zodat je morgen droog en in minder grote hitte je camino kunt vervolgen!
    Robert is nu naar de voetbal, dus zijn aandeel in het duimen komt later vanavond.
    Mooi en voorspoedig vervolg van je wandeling! We zullen weer aan je denken, en extra ook ivm het klimmen.
    Liefs, Laurien

  • 01 Juni 2012 - 17:25

    Lau:

    Ps. Vreemd ik was nog jiet klaar en mijn reactie werd al geplaatst zonder dat ik op "reactie plaatsen" klikte...
    x L

  • 01 Juni 2012 - 19:54

    Marcel:

    Hoi ma, klinkt goed allemaal.
    Zo te lezen heb je nog steeds de smaak van het lopen goed te pakken.
    Je zal best wel eens saaie stukken hebben, maar over het algemeen zie je veel mooie dingen die je in Nederland niet ziet.
    Leuk ook dat je regelmatig van die behulpzame mensen tegen komt.
    Zo vind jij toch overal wel je weg.
    Het plaatsen van foto's gaat je nu zo te zien ook steeds gemakkelijker af.
    Leuke foto trouwens met die gele schelp.
    Nou moeders, veel succes weer de komende dagen en geniet ervan.

    Kus Marcel,Renate, Loek en Niels

  • 01 Juni 2012 - 20:03

    Joke Bos:

    Hoi tineke,
    Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat!
    Wat een goeie besslising om dit te doen!
    Al missen wij jou natuurlijk enorm!
    Hope lijk brengt de reis je datgene wat je zoekt.

    Geniet van alles dikke knuffel van ons vieren

  • 01 Juni 2012 - 20:18

    Trees:

    Hoi Tinek, je gaat lekker zeg en dat in die hitte. Knap hoor!
    Leuk dat je weer foto's erbij hebt gezet. Wie is die knappe jongen met die gitaar? Je ontmoet wel allerlei mensen onderweg met boeiende verhalen. Dat maakt jou tocht ook weer bijzonder. Nou Tinek, veel sterkte morgen, hopelijk valt het mee.
    Groetjes Trees

  • 02 Juni 2012 - 11:14

    Greta:

    wat ga je goed zeg en dan die foto's helemaal leuk.
    En tja die warmte daar maak ik me wel een beetje zorgen om hoewel ik natuurlijk een heel groot deel langs de zee zal lopen.
    succes weer.

  • 03 Juni 2012 - 13:48

    Mariëlle:

    Ha Tineke,
    Ben weer helemaal op de hoogte, lag een beetje achter met je verhalen.
    Prachtig om weer te lezen, wat doe jij een hoop indrukken op, en wat een pracht mensen ontmoet je op je pad!! Geweldig! Geniet ervan!! Succes!
    Liefs, Mariëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Moeder van 2 zonen en schoonkinderen en oma van 6 kleinkinderen, waarvan 1 kleinDochter! In 2012 de Camino Francès gelopen; 2015 Porto naar Santiago en 2018 Santiago aan het Wad van Hasselt (Ov in Ned) naar St. Jacobiparochie in Friesland. In 2021, coronatijd, de Walk of Wisdom gelopen in het Land van Maas en Waal.

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 53539

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 14 Juni 2023

Camino Porto-Santiago kustroute 2023 en Espiritual

15 Juli 2018 - 25 Juli 2018

Santiago aan het Wad juli2018

10 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Porto-Santiago 2015

09 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Op weg naar Santiago de Compostela.

Landen bezocht: