Geen verhaal vandaag - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu Geen verhaal vandaag - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Tineke Knaap - WaarBenJij.nu

Geen verhaal vandaag

Door: TinekeSantiago

Blijf op de hoogte en volg Tineke

03 Juni 2012 | Spanje, Ponferrada

Vandaag even geen verhaal .
Alleen wat foto's
De eerste foto's horen bij het verslag van gisteren. Zat toen boven op een berg en slecht internet

De andere foto' te beginnen bij de zonsopgang van vandaag spreken voor zich.
Was een zware en intensieve afdaling.

Vandaag het Cruz de Ferro gepasseerd, daar stond een groepje pelgrims heel druk te doen boven op de berg , waar het kruis op staat. Verder ligt er enorm veel "troep"op ,wat door pelgrims daar is achtergelaten. Het is een beetje een soort "vuilstort"geworden.
Ik ergerde me aan de drukdoende pelgrims, die daar , voor mijn doen, te lang bleven staan.
Liep express al erg langzaam er naar toe, maar ben toen beneden de berg gebleven en heb daar mijn "last" (zit in mijn hoofd) achtergelaten. Emotioneel. Heb er geen foto van, toevallig wel één van een afstand, toen ik aan kwam lopen.

Fijne zondag nog- vergeet bijna welke dag het is-
Ciaou Tineke

• 03 Juni 2012 - 16:07

Ria:

Hoi Tineke,

Heb je even niet gemaild.
    Nanne heeft bij ons gelogeerd, vandaar.
    Heb nu alle verslagen achter elkaar gelezen.
    Geweldig dat je ondanks alles doorzet en al zo dicht bij je einddoel ben.
    Mooie foto,s die voor zich spreken.
    Fijn te zien dat je er goed uitziet. Lopen is dus goed voor de mens, soms niet voor de voeten, maar dan luisteren naar je lichaam.
    Kan mij ook goed voorstellen dat je kan genieten van schone lakens en een lekkere douche na al die kilometers.
    Leuk dat je mensen van overal tegenkomt en er even mee optrekt.
    Ik wens je lekker wandelweer en leuke mensen onderweg.
    Veel liefs.

• 03 Juni 2012 - 17:36

Rick L.:

Al jarenlang wilde Tineke een pelgrimstocht maken; nog vóór haar 60e levensjaar;
    een tocht naar Santiago de Compostela; in april 2012 was ze er helemaal voor klaar.
    Ze werd aangenaam verrast, want ook Marcel en Robert gingen met haar mee,
    OK, tot Pamplona dan, maar ook daarmee was Tineke al dik tevree!
    Maar ook daarna was ze helemaal niet alleen; dus dat was wat minder zwaar.

Inmiddels zijn we al bijna 4 weekjes verder en Tineke is elke dag aan het genieten,
    elke dag andere wegen, contacten en natuur, met veel mais, koren en vreemde sprieten.
    Dagelijks geniet het thuisfront van haar geweldige en fraaie avonturen!
    Want ze wordt op de voet gevolgd door familie, vrienden, kennissen en haar buren.
    Helaas viel haar camera in het water, maar met haar nieuwe kan ze nu weer foto’s schieten.

Haar einddoel – Santiago de Compostela – was vanmorgen nog 233 km weg!
    Volgens Tineke zelf nog een dag of 10, maar uiteraard gerekend zonder pech.
    Al met al een prestatie van formaat, want het is heel ver, dat kan ik je wel vertellen,
    maar Tineke loopt ogenschijnlijk met speels gemak en hoeft nog geen taxi te bestellen!
    Tineke, hou nog even vol, want ook morgen ben je weer een dagje verder onderweg!

Vandaag voor de allereerste keer vanuit Spanje geen verhaal.
    Maar wel weer alleraardigste foto’s, dus het bericht was geenszins kaal.
    Het mag natuurlijk best, want elke dag een verhaal optekenen in je zweet,
    en ook nog eens doodvermoeid, dat is geen sinecure, als je dat maar weet!
    Dus Tineke, morgen wederom weer veel succes en dat voor de zoveelste maal!

Rick_Lime

• 03 Juni 2012 - 17:45

Marja:

Hoi Tineke,
    Wanneer ik je foto"s zie met die stenen en kuilen en de smalle paadjes. Ik bewonder je. Ik lees elke dag weer je verslag en je doet het toch maar! En wat maak je veel mee, volgens mij , heerlijk wanneer je weer een bekende ziet? Je gaat het helemaal doen, Vandaag regen bij ons, maar hoop bij jou dat het elke dag weer droog blijft. Elke dag is weer een verrassing, met al die natuur om je heen. Tineke nog heel veel wandelplezier, denk aan jezelf, en geniet.
    Liefs Marja

• 03 Juni 2012 - 19:30

Mariëlle:

Geweldig!! Wat een ervaring!!

• 03 Juni 2012 - 20:13

Greta:

Nou die foto's zijn wel de moeite waard. Ik je bent toch wel flink aan het kleuren. succes morgen.

• 03 Juni 2012 - 21:08

Mart En Nel:

De foto's zeggen genoeg en krijgen een goed beeld van je camino.
    Succes met je tocht en de laatste 233 km!
    Liefs van Mart en Nel

• 03 Juni 2012 - 21:45

Susan:

Hoi Tineke,

Wat een prachtige fotos weer!
    Wel de moeite waard om hier te lopen.
    De rest van je verslagen lees ik pas wanneer jij weer thuis bent, want nu ga ik op vakantie.
    Good luck,

Susan

• 04 Juni 2012 - 20:33

Marlene En Cees:

Hallo Tineke,

Wat ontzettend leuk om je reisverslagen te lezen. Dat je daar na je wandelingen elke keer de energie voor op kan brengen. Je maakt veel bijzonderen dingen mee. Heel bijzonder en fijn moet het voor je geweest zijn dat de eerste dagen je twee zoons hebben mee gelopen.
    Voor de tweede helft wensen we je nog veel succes en hele mooie en plezierige momoenten.

Groetjes Cees en Marlene